دکتر روانشناس کودک و نوجوان

دکتر روانشناس کودک و نوجوان خدمات زیادی برای تربیت و رفع معضلات خانواده در رابطه با فرزندان ارائه می‌کند. بهترین دکتر روانشناس کودک و نوجوان بخشی از نیازمندی‌های خانواده‌های دارای فرزند به شمار می‌رود. آشنایی با بهترین متخصصین و مراکز مشاوره می‌تواند کمک زیادی به خانواده‌ها برای حل بحران‌های روحی فرزندان باشد. همچنین شناخت روند و اقدامات درمانی مورد نیاز در این پروسه نیز بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله در مورد دکتر روانشناس کودک و نوجوان، زمان مراجعه به آن، ویژگی‌ها و هرآنچه لازم است در این مورد بدانید، صحبت کرده‌ایم.

پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بهترین روانشناس کودک در تهران

دکتر روانشناس کودک و نوجوان کیست؟

به متخصصان روانشناسی آموزش دیده در خدمات مربوط به کودک و نوجوان، روانشناس کودک و نوجوان گفته می‌شود. بیشتر فعالیت این روانشناسان در محیط‌های بالینی و کار گروه‌های جمعی است. در برخی از اوقات، مشکلاتی برای کودکان و نوجوانان به لحاظ روحی و روانی ایجاد می‌شود که تنها به کمک والدین رفع نخواهد شد. در چنین شرایطی نیاز به دریافت خدمات حرفه‌ای و علمی وجود دارد.

متخصص روانشناس کودک می‌تواند کمک بسیار زیادی در رفع مشکلات ارائه دهد. البته درمان بحران‌های ایجاد شده تنها خدمات روانشناسان حوزه کودک و نوجوان نیست. در بسیاری از مواقع، برای حفظ سلامت روانی فرزندان و پیشگیری از بروز مشکلات روانی به مشاوران کودک نیازمندیم. تکنیک‌های مختلفی در مسیر کمک به کودکان و نوجوانان توسط روانشناسان متخصص این حوزه به کار گرفته می‌شود. در جلسات مشاوره به کودک و نوجوان برای غلبه کردن بر چالش‌های عاطفی پیش‌رو، راه کار نشان داده می‌شود. این تکنیک شامل گفتار درمانی و تکنیک‌های بالینی دیگری است که باید توسط متخصص انجام گیرد.

چه زمانی به روانشناس کوک و نوجوان مراجعه کنیم؟

یکی از سوالاتی که برای بیشتر والدین پیش می‌آید، زمان مناسب برای مراجعه به روانشناس کودک و نوجوان است. در اغلب اوقات قبل از اینکه واکنش خاصی به تغییر رفتار کودک نشان دهید، بهتر است با مشاور تماس بگیرید. فراموش نکنید که تشخیص اختلالات روحی در کودکان کار تخصصی بوده و از عهده هر فردی ساخته نیست. در این بخش معضلاتی که بهتر است برای آن به یک فوق تخصص روانشناسی کودک و نوجوان مراجعه کنید، بیان شده است:

  • حس نگرانی و اضطراب در کودک: احساس نگرانی در انسان و حتی کودکان در برخی از اوقات طبیعی است. این حس به بقای نسل بشر کمک می‌کند. مثلا دانش‌آموزان در ایام امتحانات نگرانی زیادی را تجربه می‌کنند. اما اگر این نگرانی زندگی و فعالیت‌های عادی روزانه در کودک را تحت تاثیر قرار داد، باید مورد توجه قرار گیرد. کودکی که با خروج والدین از منزل به شدت نگران می‌شود که اتفاق بدی رخ دهد، نمونه‌ای از اضطراب ناسالم است. در چنین مواردی بهتر است به روانشناس کودک و نوجوان مراجعه کنید.
  • وجود حالات افسردگی در کودک: فقط به این دلیل که کودک غمگین به نظر می‌رسد، لزوماً به این معنی نیست که او افسردگی دارد. اما اگر غم و اندوه دائمی شود یا با فعالیت‌های اجتماعی عادی، علایق، کارهای مدرسه یا زندگی خانوادگی تداخل پیدا کند، ممکن است به این معنی باشد که کودک به حمایت یک متخصص بهداشت روان نیاز دارد.
  • عصبانیت دائمی کودک: کودکانی که بیشتر اوقات عصبانی هستند و با بقیه بچه‌ها دعوا می‌کنند، احتمال دارد دچار اختلال پرخاشگری باشند. این اختلال اگر درمان نشود منجر به آسیب به خود فرد یا دیگران خواهد شد. این اختلال را جدی بگیرید و با روانشناس کودک و نوجوان مشورت کنید.
  • اوتیسم: بیشتر کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم از بازی با گروه همسالان خود لذت می‌برند. پس اگر شاهد گوشه‌گیری و تنها ماندن فرزند خود هستید، حتما این موضوع را جدی بگیرید. کودکان اوتیسم ارتباط چشمی با دیگران را دوست ندارند. از نوازش شدن و بغل کردن هم خوششان نمی‌آید. این اختلال باید به سرعت مورد پیگیری قرار گیرد.
  • عدم تمرکز: در برخی از اوقات توجه کودک و نوجوان به سرعت از بین رفته و حواسشان پرت می‌شود. مثلا نمی‌توانند به راحتی یک پازل ساده را تا انتها با تمرکز انجام دهند. قادر به تمام کردن تکالیف خود نیستند. نمرات این کودکان نسبت به ضریب هوشی که دارند پایین‌تر است. برای رفع این مشکل نیز تکنیک‌هایی وجود دارد که توسط دکتر روانشناس کودک و نوجوان قابل اجرا است.
  • مشکلات گفتاری: یکی دیگر از مواردی که باید به روانشناس کودک و نوجوان مراجعه کرد، مشکلات گفتاری است. در این حالت کودک یا نوجوان به سختی سخن گفته و ادای برخی از کلمات برای او دشوار است. مشاوران و متخصصین روانشناسی کوک و نوجوان در این حوزه، درمان‌های بسیار مفیدی را ارئه می‌دهند.

فوق تخصص روانشناسی کودک و نوجوان

موارد یاد شده بخشی از مواردی است که می‌توان به روانشناس کودک مراجعه کرد. با این حال هرگونه تغییر رفتاری و خلقی در کودک و نوجوان را جدی بگیرید و به مشاوره مراجعه کنید. کلینیک پزشک اول رابطه بین شما و بهترین روانشناس کودک در تهران است. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و رزرو کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.


تماس بگیرید: فوق تخصص روانپزشک کودک و نوجوان


دکتر روانشناس کودک، به بررسی چه مسائلی می ‌پردازد؟

بعد از مراجعه به روانشناس کودک، مسائل مختلفی در فرزند شما توسط مشاور بررسی می‌شود. این مسائل عبارتند از:

  • ابعاد مختلف رشد کودک: روانشناس کودک در تمام زمینه‌های ذهنی، روحی و جسمی، کودک را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
  • نیازهای رشدی در کودک: کودکان و نوجوانان در هر مرحله از رشد خود به توجهات و امکانات خاصی نیاز دارند. روانشناس کودک این نیازمندی‌ها را با والدین در میان می‌گذارد. به این ترتیب به سادگی می‌توان از چالش‌های پیش روی هر سنی عبور کرد.
  • بررسی شیوه فرزندپروری: نحوه‌ ارتباط والدین با کودک از همان لحظات تولد، اهمیت زیادی در تربیت فرزند دارد. روانشناس با بررسی شیوه فرزندپروری شما، اطلاعات بسیار سودمندی در این مورد ارائه می‌کند.
  • پیشگیری از اختلالات روانی: با درک درستی از الگوی رشد فرزندانتان می‌توانید از ایجاد ناهنجاری‌های اخلاقی جلوگیری کنید. این مهم نیز تنها با کمک یک متخصص روانشناس کودک و نوجوان ممکن است.

ویژگی‌ های بهترین دکتر روانشناس کودک و نوجوان

 همانطور که در بخش‌های پیشین اشاره شد، روانشناسان کودک و نوجوان خدمات سودمندی را ارئه می‌کنند. با این حال پیدا کردن بهترین گزینه بین تعداد زیاد مشاوران کودک و نوجوان کار ساده‌ای نیست. در این بخش به شاخصه‌های اصلی یک دکتر روانشناس خوب اشاره می‌کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

  • تخصص و دانش کافی: داشتن تخصص و دانش در زمینه فعالیت از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. پس به تخصص درمانگر در زمان مراجعه توجه لازم را داشته باشید.
  • مهارت و تبحر: با بررسی رزومه کاری مشاور، می‌توانید به میزان مهارت و تبحر وی در کار پی ببرید. هر چه توانایی بیشتری در کار داشته باشد با سهولت بیشتری نتیجه به دست می‌آید.
  • قابلیت ارتباط با کودک: بهترین روانشناس کودک و نوجوان، کسی است که بتواند ارتباط خوبی برقرار کند. کودکان و نوجوانان برای اعتماد به مشاوران خود باید در ابتدا جذب آن‌ها شده و ارتباط خوبی برقرار کنند. اگر درمانگری در این زمینه توانایی لازم را نداشته باشد، موفقیتی کسب نخواهد کرد.
  • توانایی برقراری ارتباط با والدین: بهترین روانشناسان کودک می‌دانند علاوه بر کودکان، ارتباط خوب با والدین نیز از اصول کاری آن‌ها است. بسیاری از رفتارها و احساسات بد، از سمت والدین به کودکان انتقال داده می‌شود. به همین خاطر روانشناس کودک و نوجوان باید با ارتباط صحیح و اصولی والدین را راهنمایی کند.

کلینیک چند تخصصی پزشک اول، خدمات مشاوره کودک و نوجوان را با حضور بهترین روانشناس کودک در تهران ارائه می‌کند. تمام امکانات و نیازمندی‌های لازم در این حوزه در کلینیک پزشک اول در نظر گرفته شده است.

بهترین روانشناس کودک و نوجوان برای درمان چه اقداماتی انجام می ‌دهد؟

شیوه‌های درمانی برای کودکان و نوجوانان نسبت به بزرگسالان متفاوت است. برای این رنج سنی بیشتر از شیوه‌های درمانی استفاده می‌شود که مبتنی بر بازی و قصه‌گویی است. این شیوه‌های درمانی از روش‌های بسیار موثر و نوین در جهان به‌شمار می‌روند. کودکان در جریان بازی، بدون حس شرم و خجالت احساسات واقعی خود را نشان می‌دهند. این یک فرصت عالی برای درک بهتر حالات و نیازهای روحی آن‌ها است. البته درمان از طریق بازی، شباهت کاملی به یک بازی عادی ندارد. با این حال اثرات مثبت بسیار زیادی را در کودک ایجاد می‌کند.

متخصص روانشناس کودک

بهترین دکترهای روانشناس کودک تهران در کلینیک پزشک اول

انتخاب روانشناس کودک و نوجوان در تهران و سایر شهرها، برای دریافت خدمات درمانی ایده‌آل الزامی است. علاوه بر تخصص دکتر روانشناس، تجهیزات و تکنولوژی‌های مورد نیاز در این زمینه نیز از موارد ضروری یک جلسه درمانی موفق است. بنابراین برای داشتن یک روند درمانی موثر، باید به مراکز درمانی معتبر و مجهز مراجعه کنید. کلینیک پزشک اول، بهترین روانشناس کودک و نوجوان در تهران را به شما معرفی خواهد کرد. تخصص و دانش بالا در کنار تجربه و رزومه‌ کاری قوی از جمله ویژگی‌های اصلی دکترهای روانشناس در مرکز پزشک اول به‌شمار می‌رود. کافی است با کارشناسان ما در کلینیک روانشناسی این مرکز تماس گرفته و زمان مشاوره خود را تعیین کنید.


تماس بگیرید: ​​​​​​​مشاوره کودک و نوجوان در تهران (حضوری، آنلاین و تلفنی)


سخن پایانی

دکتر روانشناس کودک و نوجوان در رفع و عبور از بحران‌های سنی و روحی فرزندان کمک می‌کنند. برای بسیاری از والدین، کنار آمدن با مشکلات روانی و اخلاقی کودکان دشوار است. با این حال اگر به رشد روحی و روانی صحیح در فرزندان خود اهمیت می‌دهید، باید از مشاوره‌های متخصصین این حوزه استفاده کنید.

همچنین بخوانید
خانواده درمانی چیست و چه مشکلاتی را برطرف می کند؟ برای دریافت نوبت مشاوره خانواده درمانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین وارد سایت شوید.
زوج درمانی چیست و زوج درمانگر چه وظایفی دارد؟ برای دریافت نوبت مشاوره زوج درمانی به صورت حضوری، تلفنی وارد سایت شوید.
مشاوره اختلال شخصیت چه وظایفی دارد و چه مشکلاتی را حل می کند؟ برای دریافت نوبت مشاوره اختلال شخصیت به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین وارد سایت شوید.
مشاوره خیانت همسر چه کمکی به یک رابطه می کند؟ برای دریافت نوبت مشاوره خیانت به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین وارد سایت شوید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: