دکتر متخصص سردرد و میگرن

آیا می‌دانستید طبق آمارها حدود 10 میلیون نفر از ایرانیان، به سردرد میگرنی مبتلا هستند؟ امروزه افراد زیادی بر اثر استرس و فشارهای ناشی از شرایط سخت زندگی، دچار سردردهای میگرنی می‌شوند. این سردرد‌ها، گاهی به قدری دردناک و آزاردهنده هستند که به فرد اجازه گذراندن زندگی عادی را نمی‌دهند.

اما سردرد، فقط به میگرن و دلایل عصبی ختم نمی‌شود. بلکه ممکن است از انواع دیگری نیز باشد. افراد هم بدون تشخیص نوع سردردشان، نمی‌توانند به سراغ درمان بروند.

برای همین باید قبل از شروع درمان، به دکتر متخصص میگرن در کلینیک میگرن تهران یا شهری که در آن زندگی می‌کنند، مراجعه و بعد از تشخیص درست بیماری شان، سردردشان را رفع کنند. در این مقاله، متخصص سردرد و وظایف او به همراه علائم سردرد برای شما توضیح داده می‌شود.

کلینیک سردرد تهران

متخصص سردرد کیست؟

درمان درست و به موقع سردرد، توسط دکتر میگرن انجام می‌شود. دکتر سردرد به شما کمک می‌کند تا سردرد خود را درمان کنید. سردردها، از انواع اولیه و ثانویه تشکیل می‌شوند.

در سردرد اولیه، فرد به لحاظ ژنتیکی و ساختاری مشکل دارد و در سردردهای ثانویه، بیماری‌های مختلفی، سبب بروز سردرد در او می‌شود.

پزشک متخصص سردرد، در هنگام ویزیت، اولیه یا ثانویه بودن سردرد بیمار خود را با استفاده از آزمایش‌های گوناگون، تشخیص می‌دهد.

با دیدن چه علائمی به متخصص سردرد مراجعه کنیم؟

به صورت کلی، شما باید برای سردردهای مختل‌کننده زندگیتان؛ به سراغ دکتر میگرن بروید. در زیر علائم متداول سردرد، به شما معرفی می‌شود:

  • داشتن سردرد بیش از یک یا دو روز
  • ظاهر شدن ناگهانی سردردها
  • شدیدتر شدن سردرد با زور زدن و فشار جسمی
  • شروع شدن سردرد از صبح
  • تغییرات در بینایی
  • سردردهایی همراه با تشنج

بعضی از سردردها، علائمی دیگر نیز دارند و از خطرهایی بزرگ مثل سکته مغزی یا مشکلات تهدیدکننده خبر می‌دهند. فراموش نکنید که در صورت بروز علائم زیر با اورژانس تماس گرفته یا به نزدیک‌ترین محل درمانی و دکتر سردرد مراجعه کنید:

  • گیجی هنگام سردرد
  • مشکل در صحبت کردن یا درک صحبت دیگران
  • داشتن صدایی خشن یا گفتارهای نامفهوم
  • بی‌حسی یا ضعف در اندام‌ها به خصوص در یک طرف بدن
  • لرزش یا گرفتگی بدن
  • مشکلات بینایی نظیر دوبینی
  • نابرابر شدن اندازه مردمک‌ها
  • افتادگی در یک طرف پلک‌ها
  • ناتوانی در ایستادن حتی با تکیه بر جایی ثابت
  • استفراغ ناگهانی یا شدید بدون علتی مشخص

کلینیک میگرن تهران

دکتر سردرد و میگرن برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

دکتر میگرن، در ابتدا از سابقه پزشکی و علائم شما می‌پرسد و بعد از انجام معاینه فیزیکی و آزمایش‌های عصبی، تشخیص خود را می‌گوید.

در زیر برخی از آزمایش‌ها و معاینات دکتر سردرد، برای تشخیص بیماریتان توضیح داده می‌شود:

  1. آزمایش سی تی اسکن: این آزمایش، برای تشخیص مشکلات ساختاری، خون‌ریزی، مشکلات ستون فقرات یا تومورهای مغزی موثر است.
  2. ام آر آی: این آزمایش، به هنگام وارد شدن آسیب به سر شما و ایجاد سردرد کاربردی است. البته پزشک ممکن است به وجود تومور یا مشکل ساختاری در مغز شما نیز مشکوک باشد و این آزمایش را تجویز کند.
  3. نوار مغز یا EEG: کلمه EEG، مخفف الکتروانسفالوگرام است و به آزمایشی گفته می‌شود که در آن، امواج مغزی شما اندازه‎ گیری می ‎شوند.
  4. معاینات چشم: این کار، به پزشک متخصص مغز و اعصاب کمک می‌کند تا نشانه‌های ضربه مغزی یا آسیب عصبی را برای پیدا کردن دلیل سردرد، بررسی کند.
  5. ضربه به ستون فقرات: به این کار، سوراخ کمری، یا آزمایش CSF نیز گفته می‌شود. در CSF، نمونه کمی از مایع نخاع را برای ارزیابی رنگ، قوام و کیفیت آن، برمی‌دارند. این آزمایش، به دکتر میگرن کمک می‌کند تا بفهمد عفونت و تومور در کجای سر قرار دارد.
  6. عکس‌برداری با اشعه ایکس از سینوس‌ها: برخی از سردردها، ناشی از عفونت‌های سینوسی است. پزشک سردرد، این آزمایش را برای تشخیص این مشکل انجام می‌دهد تا درمانی مناسب را برای آن انجام دهد.
  7. آزمایش‌های خون و ادرار: این آزمایش‌ها، برای تایید یا رد سلامتی کامل بیمار، مثل تیروئید یا دیابت انجام می‌شوند و به پیداکردن دلیل اصلی سردرد شما کمک می‌کنند.

بهترین متخصصان سردرد تهران در کلینیک پزشک اول

امروزه پزشک سردرد زیادی به مردم در این زمینه کمک می‌کنند. اما اگر شما هم به دنبال بهترین دکتر سردرد در تهران هستید؛ همین حالا به کلینیک پزشک اول مراجعه کنید.
این کلینیک سردرد تهران، به عنوان مرکز جامع تخصصی و فوق تخصصی مغز و اعصاب، دکتر میگرن‌هایی حاذق و متخصص را به کار گرفته و به تشخیص و درمان به موقع سردرد شما کمک می‌کند. کلینیک پزشک اول، بنیان‌گذار تکنیک‌های درمانی بدون نیاز به مصرف دارو در زمینه مغز و اعصاب در ایران است.

تشخیص و درمان انواع سردرد توسط متخصصان سردرد

همان‌طور که می‌دانید سردرد انواع و علت‌های گوناگونی دارد و متخصص سردرد، وظیفه دارد که هر یک از انواع آن را تشخیص دهد. در زیر انواع سردرد، براساس دلایل ایجادشان، به شما معرفی می‌شود:

انواع سردردهای اولیه

این نوع سردرد، در اثر بیماری ایجاد نمی‌شود. سردردهای اولیه، بیشتر عصبی یا میگرنی هستند و شامل موارد زیر می‌شوند.

سردرد تنشی

این نوع سردرد، شایع‌ترین نوع سردرد اولیه است و بیشتر در بانوان بالای 20 سال رخ می‌دهد. در سردرد تنشی، فرد احساس می‌کند که حلقه‌ای دور سرش قرار گرفته و به آن فشار وارد می‌کند. ممکن است بعضی افراد این سردرد را با میگرن اشتباه بگیرند. اما باید بدانید که در این سردرد برخلاف میگرن، فرد دچار مشکل بینایی نمی‌شود.

علائم این سردرد تنشی، شامل احساس سفتی و درد در گردن، احساس دردی از پیشانی تا پشت سر و درد مبهم در اسکالپ می‌شود. دلیل این سردرد، فشار نامناسب به گردن و بد قرار گرفتن سر است و از چند دقیقه تا چند روز طول می‌کشد.

سردرد میگرنی

این نوع سردرد، ضربان‌دار است و در یک طرف سر احساس می‌شود. فرد در سردرد میگرنی، نمی‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد و دچار مشکل در بینایی نیز می‌شود. سردرد میگرنی، از چند روز تا یک ماه طول می‌کشد و به علاوه درد در سر، اعضای دیگر بدن را نیز درگیر می‌کند. افراد در این سردرد، ممکن است دچار بی‌حسی در بدن، نامفهوم شدن کلمات، اختلال در بینایی، حساسیت به نور، بو و صدا بشوند.

دکتر متخصص میگرن

سردرد خوشه‌ای

این نوع سردرد، در پشت چشم و یک طرف آن احساس می‌شود. بعضی ممکن است سردرد خوشه‌ای را با میگرن اشتباه بگیرند. اما در این نوع سردرد، برخلاف میگرن، فرد دچار احساس تهوع نمی‌شود. سردرد خوشه‌ای، در بیشتر مردان 20 تا 40 سال رواج دارد.

سردرد هورمونی

این نوع سردرد، بیشتر در میان بانوان و هنگام دوران عادت ماهانه‌شان رخ می‌دهد و دلیل آن تغییرات هورمونی، در هنگام تخمک‌گذاری یا پیش از آغاز پریود است.

سردرد ناشی از فعالیت

این سردرد، به هنگام فعالیت یا ورزش شدید بدنی در فرد ظاهر می‌شود. کارهایی مانند پریدن، وزنه‌برداری، رابطه جنسی و حملات سرفه و عطسه باعث این نوع سردرد کوتاه‌مدت می‌شود. سردرد ناشی از فعالیت، به صورت دردی ضربان‌دار در تمام سر ظاهر می‌شود و در خانواده‌هایی با سابقه سردرد میگرنی، شایع‌تر است.

انواع سردرد‌های ثانویه

این نوع سردرد، به دلیل وجود بیماری در بدن ظاهر می‌شود و ناشی از یکی از مشکلات زیر است:

آنوریسم یا تومور مغزی

این سردرد خطرناک است و ناشی از فشار وجود بخش اضافی در جمجمه است. در آنوریسم، عروق خونی، خون‌ریزی می‌کنند و بعد از جمع شدن خون و ایجاد بافت مغزی، فضایی از جمجه اشغال می‌شود.

سردرد سرویکوژنیک یا گردنی

این سردرد، به دلیل تحریک دیسک بین مهره‌های گردنی ایجاد می‌شود و با فشار به نخاع، گردن و سر فرد را اذیت می‌کند.

سردرد مننژیت

در این سردرد ثانویه، پوشش اطراف مغز و نخاع، دچار عفونت التهاب می‌شود.

سردرد سینونسی

این سردرد، به دلیل التهاب سینوس‌ها و سینوزیت در فرد ظاهر می‌شود.

سردرد نخاعی

سردرد نخاعی، در طی فرآیند نمونه‌برداری از نخاع ایجاد می‌شود یا با تزریق مایع بی‌حس‌کننده به نخاع و نشت مایع نخاعی به وجود می‌آید.

سردرد پس از ضربه

این سردرد، هنگام ضربه به سر در تصادف، سقوط و برخورد با شی محکم ایجاد می‌شود.

متخصص سردرد در تهران

خدمات کلینیک تخصصی سردرد و میگرن پزشک اول

کلینیک پزشک اول، با داشتن پزشکانی ماهر و متخصص اعصاب و روان، انواع سردردهای شما را درمان می‌کند. این کلینیک، با داشتن خدماتی چون مرکز نوروفیدبک و مرکز بیوفیدبک، تحریک مغناطیسی مغز، نقشه‌برداری مغز، نوار مغز و سونوگرافی مغز به شما کمک می‌کند تا نوع سردرد و مشکلات مغزی خود را هر چه سریع‌تر تشخیص داده و به درمان آن بپردازید.

نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر سردرد و میگرن در کلینیک پزشک اول

شما می‌توانید برای گرفتن نوبت از فوق تخصص سردرد و میگرن، به کلینیک پزشک اول مراجعه کنید. این کلینیک میگرن تهران، نوبت‌های پزشکان خود را به صورت آنلاین و حضوری برای شما تنظیم می‌کند.

کلینیک پزشک اول، آماده ارائه انواع خدمات به شما عزیزان است. شما می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در سایت این کلینیک نیز تماس بگیرید و از بهترین دکتر سردرد در تهران، نوبت بگیرید.

نتیجه‌گیری

امروزه انواع کلینیک‌های درمانی، خدماتی متناسب با نیاز شما را ارائه می‌دهند. اما توجه کنید که کلینیکی معتبر با بهترین متخصص سردرد در تهران و تجهیزاتی به روز را برای درمان سردرد خود انتخاب کنید. این‌گونه، بیماری‌های خود را زودتر درمان می‌کنید و زندگی سالم‌تری نیز دارید. کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول با کمک متخصصان و فوق تخصصان مغز و اعصاب، سردرد و میگرن، می‌تواند شما را در رفع سردردهای میگرنی و انواع سردرد که زندگی را براتان مختل کرده است، کمک کند.

همچنین بخوانید
بهترین متخصصان اختلالات خواب در کلینیک پزشک اول آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر اختلالات خواب در کلینیک خواب تهران.
بهترین متخصصان ستون فقرات در کلینیک پزشک مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر ستون فقرات در تهران.
بهترین متخصصان آلزایمر در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر آلزایمر در تهران.
بهترین متخصصان تشنج در کلینیک پزشک مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر تشنج در تهران.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: