دکتر متخصص صرع

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری صرع به مطب پزشک مغز و اعصاب مراجعه می‌کنند و با داروهای تجویزشده این پزشک، می‌توانند تشنج‌های خود را کنترل کنند. اگر نمی‌توانید تشنج‌هایتان را با این داروها کنترل کنید یا به دنبال درمان بهتری می‌گردید، بهتر است به مطب دکتر صرع مراجعه کنید. 

دکتر صرع کیست؟

اگر به بیماری صرع مبتلا هستید، با مراجعه به مطب دکتر صرع می‌توانید از مزایای بسیاری بهره‌مند شوید؛ زیرا، پزشک صرع، یک پزشک مغز و اعصاب است که تخصص و تجربه بیشتری در مقایسه با پزشک مغز و اعصاب در تشخیص و درمان افراد مبتلا به صرع دارد. اگر داروهای تجویزشده توسط پزشک مغز و اعصاب تأثیری روی تشنج‌های فرد نداشته باشند، بیمار به دکتر صرع ارجاع داده خواهد شد.

فوق تخصص صرع

متخصص صرع، برای تشخیص دقیق و شناسایی نوع تشنج‌های شما می‌تواند از روش‌های تشخیصی مختلفی استفاده کند. او ممکن است با کمک تست نوار مغز، فعالیت الکتریکی مغز شما را بررسی کند تا نوع تشنج شما را تشخیص دهد و مطمئن شود به بیماری‌های دیگری مبتلا نشده‌اید. اگر به بیماری صرع مبتلا شده باشید، فعالیت الکتریکی مغز شما غیرعادی خواهد بود. همچنین تصاویر ام‌آرای به او کمک می‌کنند تا مشکلاتی مانند رشد غیرعادی مغز (تومور) و آسیب مغزی را که ممکن است دلیل ابتلا به صرع باشند، پیدا کند.

متخصصان صرع با روش‌های درمانی پیشرفته صرع، مانند جراحی‌های پیچیده نیز آشنا هستند و می‌توانند آن‌ها را با توجه به شرایط بیمار تجویز کنند. در این جراحی‌ها که تنها در برخی از کلینیک‌ها انجام‌پذیر است، ضایعه‌ای که باعث تشنج می‌شود یا بخشی از لوب گیجگاهی از مغز برداشته می‌شود.

با دیدن چه علائمی به متخصص صرع مراجعه کنیم؟

اگر به یک نقطه خیره می‌شوید، عضلاتتان سفت شده است، حرکات دست‌ها و پاهایتان غیر قابل کنترل است، هوشیاری خود را از دست می‌دهید و علائمی مانند ترس، اضطراب و آشناپنداری را تجربه می‌کنید، ممکن است به بیماری صرع مبتلا شده باشید. اگر این علائم را مشاهده می‌کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم به جای متخصص مغز و اعصاب به مطب دکتر صرع که تجربه و تخصص بیشتری در این زمینه دارد، مراجعه کنید.

با مشاهده علائم زیر، در اولین فرصت به مطب دکتر صرع مراجعه کنید:

  • تشنج‌هایتان بیش از 5 دقیقه طول می‌کشند.
  • زمانی که تشنج متوقف می‌شود، تنفس و هوشیاری بازنمی‌گردد.
  • پس از تشنج اول، بلافاصله دچار تشنج دوم می‌شوید.
  • به بیماری صرع مبتلا هستید و تب بالایی دارید.
  • داروهای ضد تشنج تجویزشده توسط پزشک مغز و اعصاب را مصرف می‌کنید ولی همچنان دچار تشنج می‌شوید.
  • دچار عوارض جانبی داروهای ضد تشنج مانند خستگی، سرگیجه، افزایش وزن، کاهش تراکم استخوان، بثورات پوستی، مشکلات گفتاری و مشکلات حافظه و تفکر شده‌اید.
  • در حین تشنج به خودتان آسیب زده‌اید.
  • به بیماری صرع مبتلا هستید و به بیماری دیابت نیز مبتلا شده‌اید.
  • به بیماری‌های دیگری مبتلا شده‌اید که می‌توانند روی بیماری صرع تأثیر بگذارند یا از آن تأثیر بگیرند.
  • باردار شده‌اید یا می‌خواهید باردار شوید.

بهتر است با یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان خود به دکتر مراجعه کنید؛ زیرا، از آنجایی که ممکن است از تمام اتفاقاتی که در حین تشنج رخ می‌دهد آگاه نباشید، پزشک سؤالاتی درباره علائم شما از افرادی که شاهد تشنج شما بوده‌اند خواهد پرسید. همچنین ممکن است به خاطرسپردن تمام سخنان پزشک دشوار باشد. همراه شما می‌تواند چیزی را فراموش کرده‌اید، به شما یادآوری کند.

تشخیص صرع ممکن است سخت باشد؛ زیرا، شرایط دیگری مانند غش، میگرن و حمله‌های عصبی نیز می‌توانند علائمی شبیه صرع داشته باشند؛ بنابراین، بهتر است جزئیات تشنج خود را همراه با نام داروهایی که مصرف می‌کنید در کاغذی یادداشت کنید و آن را با خود به مطب ببرید تا دکتر بتواند بیماری شما را سریع‌تر تشخیص دهد.

چه زمانی دچار تشنج شدید؟ تشنج چند دقیقه طول کشید؟ کسانی که تشنج شما را دیده‌اند، چگونه آن را توصیف می‌کنند؟ زمانی که دچار تشنج شدید، در حال انجام چه کاری بودید؟ پیش یا پس از تشنج چه احساسی داشتید؟ آیا پیش از تشنج مصرف داروهای خود را فراموش کرده بودید یا نتوانسته بودید به‌خوبی بخوابید؟ آیا اخیرا استرس شما به دلیل اتفاق مهمی در زندگی افزایش یافته است؟ پاسخ این سؤالات را در کاغذی یادداشت کنید و به مطب پزشک ببرید.


بیشتر بخوانید: تشنج چیست و چه علائمی دارد؟


بهترین دکتر صرع

دکتر صرع چه بیماری هایی را درمان می کند؟

دکتر صرع می‌تواند بیماری صرع و اختلالات تشنج را تشخیص داده و درمان کند. از آنجایی که فعالیت الکتریکی مغز افراد مبتلا به صرع غیر طبیعی است، او ابتدا فعالیت الکتریکی مغز را با کمک تست نوار مغز بررسی خواهد کرد و مطمئن خواهد شد که به علت کاهش قند خون، ترک الکل یا شرایط و بیماری‌های دیگر دچار تشنج نشده‌اید. سپس برای تشخیص نوع تشنج و شدت صرع، چند سؤال درباره علائم شما خواهد پرسید و بهترین روش درمانی را توصیه خواهد کرد.

پزشک صرع اغلب داروهای ضد تشنج را با توجه به شرایط، دفعات تشنج و سن شما تجویز می‌کند و از شما می‌خواهد در تاریخ‌های مشخصی برای نظارت بر علائم و تأثیرگذاری داروها به مطب مراجعه کنید. پزشک همچنین توضیحاتی درباره کارهایی که احتمال بروز تشنج را افزایش یا کاهش می‌دهند و کارهایی که اعضای خانواده می‌توانند برای جلوگیری از آسیب در طول تشنج انجام دهند، ارائه می‌دهد. اگر داروها کمکی به بهبود بیماری صرع نکنند، پزشک ممکن است شما را به یک جراح مغز و اعصاب ارجاع دهد.

اختلالات تشنجی کودکان و بزرگسالان با یکدیگر متفاوت است. متخصصان صرع با کمک دانش تخصصی خود می‌توانند بیماری صرع کودکان را با مناسب‌ترین روش‌ها درمان کنند. فوق تخصص صرع معمولا می‌تواند درباره این بیماری به‌صورت دوستانه با کودک صحبت کند و به کاهش اضطراب او در طول معاینات و درمان کمک کند.

بهترین متخصصان صرع تهران در  کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول

اگر به دنبال بهترین دکتر صرع بهترین دکتر صرع در تهران هستید، خوشبختانه متخصصان صرع در کلینیک مغز و اعصاب آماده هستند تا با کمک آزمایش‌هایی پیشرفته و جدیدترین روش‌های درمانی، تشخیص دقیق و درمان بیماری صرع و اختلالات تشنجی شما را تضمین کنند. آن‌ها تجربه کافی جهت از بین بردن تشنج یا کاهش دفعات و شدت تشنج در کودکان و بزرگسالان دارند.
پزشکان کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول به عوارض جانبی داروها اشاره خواهند کرد و اگر نیاز به جراحی باشد، شما را بهترین جراح ارجاع می‌دهند. همچنین در مدیریت جنبه‌های اجتماعی و عاطفی صرع به شما کمک خواهند کرد.

نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر صرع در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول

اگر می‌خواهید به مطب بهترین دکتر صرع در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول مراجعه کنید، خوب است بدانید که این کلینک امکان نوبت‌دهی اینترنتی را برای شما عزیزان فراهم کرده است. البته شما می‌توانید به صورت حضوری به کلینیک پزشک اول نیز مراجعه کنید و نوبتی برای ملاقات با بهترین متخصص صرع در تهران بگیرید.

سخن آخر

اگر به بیماری صرع مبتلا شده‌اید و نمی‌توانید تشنج‌های خود را کنترل کنید، ضروری است به مطب دکتر صرع مراجعه کنید. این پزشک با تجربه و دانش تخصصی خود می‌تواند بهترین روش‌های درمانی را با توجه به شرایط شما تجویز کند و نیازهای خاص بیماری صرع شما را برآورده کند.

ممکن است پیش از ملاقات با پزشک دچار تشنج دیگری شوید؛ بنابراین، بهتر است از انجام فعالیت‌هایی که می‌توانند شما و افراد دیگر را در صورت بروز تشنج با خطراتی روبرو کند، پرهیز کنید. برای مثال، از رانندگی و شنا تا جلسه ملاقات با متخصص خودداری کنید.

همچنین بخوانید
بهترین متخصصان اختلالات خواب در کلینیک پزشک اول آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر اختلالات خواب در کلینیک خواب تهران.
بهترین متخصصان ستون فقرات در کلینیک پزشک مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر ستون فقرات در تهران.
بهترین متخصصان آلزایمر در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر آلزایمر در تهران.
بهترین متخصصان تشنج در کلینیک پزشک مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر تشنج در تهران.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: