دکتر متخصص ستون فقرات

بیماران مبتلا به کمردرد و گردن‌درد معمولا به مطب پزشک عمومی مراجعه می‌کنند؛ ولی، بسیاری از این بیماران به خدمات دکتر ستون فقرات نیاز دارند. دکتر ستون فقرات، پزشکی است که می‌تواند بیماری‌های ستون فقرات را با دانش تخصصی‌تری نسبت به پزشک عمومی تشخیص و درمان کند. در این مطلب، شما را بیشتر با این پزشک و اقدامات او آشنا خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت بهترین دکتر ستون فقرات در تهران چه ویژگی‌هایی دارد.

متخصص ستون فقرات کیست؟

متخصص ستون فقرات، بر تشخیص و درمان بیماری‌ها و آسیب‌های ستون فقرات با روش‌های جراحی و غیر جراحی تمرکز دارد. به عبارت دیگر، متخصصان ستون فقرات با دانش تخصصی خود درباره سیستم عصبی و ستون فقرات، می‌توانند شرایطی را که روی مهره‌ها، دیسک‌ها و سایر بخش‌های ستون فقرات تأثیر می‌گذارند، تشخیص و درمان کنند. آن‌ها می‌توانند انواع روش‌های غیر جراحی مانند داروها، تزریق استروئید و فیزیوتراپی را پیش از عمل جراحی تجویز کنند.

بهترین دکتر ستون فقرات

اگر به بیماری عصبی مبتلا هستید یا شرایط شما به ارزیابی دقیق‌تری نیاز دارد، پزشکان عمومی و متخصصان مغز و اعصاب، شما را به دکتر ستون فقرات ارجاع خواهند داد. این ارجاع به این معنی نیست که جراحی برای درمان بیماری یا آسیب شما ضروری است.

پزشک ستون فقرات، پس از بررسی علائم و سابقه پزشکی شما ممکن است آزمایش‌های تصویربرداری را برای تعیین علت علائم شما تجویز کند. سپس درباره بهترین گزینه‌های درمانی که ممکن است شامل روش‌های جراحی، غیر جراحی یا ترکیبی از هر دو باشد، با شما صحبت خواهد کرد.

با دیدن چه علائمی به متخصص ستون فقرات مراجعه کنیم؟

بیماری‌ها و آسیب‌های ستون فقرات می‌توانند علائم بسیاری داشته باشند. علائمی که به نظرتان هیچ ارتباطی با ستون فقرات ندارند. اگر هر یک از علائم زیر را تجربه می‌کنید، به دکتر ستون فقرات مراجعه کنید:

ضعف و بی‌حسی در دست‌ها، انگشتان، و پاها

این علائم ممکن است نشانگر مشکلی در بخش پایینی ستون فقرات باشند؛ زیرا، اعصابی که دست‌ها و پاها را به مغز متصل می‌کند، از ستون فقرات عبور می‌کنند. اگر دچار فتق دیسک کمر، خار استخوانی ستون فقرات یا تنگی کانال نخاعی باشید، ممکن است به این اعصاب فشار وارد شود و چنین علائمی را مشاهده کنید.

تغییر در چابکی انگشتان و دست‌ها

مهره‌های بالایی کمر و گردن، ستون فقرات شما را به بازوها، دست‌ها و انگشتان متصل می‌کنند. تغییر در این ناحیه ممکن است بر توانایی شما برای انجام کارهایی که نیاز به استفاده از دست دارند، مانند باز و بسته کردن دکمه‌ها و زیپ‌ها تأثیر بگذارد.

دردهای مداوم در گردن و کمر

همه مشکلات ستون فقرات باعث ایجاد درد نمی‌شوند؛ ولی مشکلاتی مانند فتق دیسک کمر، آرتروز و پوکی استخوان می‌توانند درد را ایجاد کنند. اگر به علت حادثه‌ای کوچک مانند لیزخوردن روی یخ، دچار کمردرد و گردن‌درد شده‌اید و این درد پس از چند روز بهبود پیدا نمی‌کند، حتما به دکتر ستون فقرات مراجعه کنید. گاهی این علائم ممکن است نشانه کشیدگی رباط‌ها و عضلات باشد.

تغییر در راستای ستون فقرات

انحراف ستون فقرات که با نام اسکولیوز شناخته می‌شود، اغلب در نوجوانان مشاهده می‌شود. همچنین ممکن است به دلیل آرتریت یا سایر اختلالات دژنراتیو در سنین بالاتر دیده شود. این بیماری باعث عدم تقارن شانه‌ها، کمر و باسن و ایجاد برآمدگی در کمر می‌شود.

مشکل در روده و مثانه

آیا علائمی مانند بی‌حسی و سوزن سوزن شدن را در ناحیه کشاله ران احساس می‌کنید و دچار بی‌اختیاری ادراری شده‌اید؟ ممکن است دچار سندروم دم اسب (فشرده شدن اعصاب در بخش انتهای ستون فقرات) شده باشید. بهتر است هر چه سریع‌تر به دکتر ستون فقرات مراجعه کنید؛ زیرا در صورت عدم درمان سریع، ممکن است باعث آسیب‌های دائمی شود.

دکتر ستون فقرات چه بیماری هایی را درمان می‌کند؟

پزشک ستون فقرات می‌تواند تنگی کانال نخاعی، لغزش مهره کمر، فتق دیسک کمر، انحراف و خمیدگی ستون فقرات، عفونت ستون فقرات، تومورهای ستون فقرات، اختلالات حرکتی، کمردرد مزمن، گردن‌درد مزمن، شرایط مادرزادی ستون فقرات مانند اسپینا بیفیدا (مهره شکاف‌دار) و سندروم تترد کورد، شکستگی‌های ستون فقرات، سیاتیک، آرتروز و سایر بیماری‌هایی را که روی ساختار یا عملکرد ستون فقرات تأثیر می‌گذارند، درمان کند.

کمردرد مزمن که متداول‌ترین نوع درد مزمن است، رایج‌ترین دلیلی است که بیماران به دکتر ستون فقرات مراجعه می‌کنند. برای بسیاری از افراد، کمردرد کوتاه‌مدت است؛ ولی، برای برخی از افراد ممکن است ناتوان‌کننده و بلندمدت باشد. رایج‌ترین شرایطی که به کمردرد مزمن مربوط است و فوق تخصص ستون فقرات می‌تواند آن‌ها را درمان کند عبارت‌اند از:

  • برآمدگی یا پارگی دیسک کمر: دیسک، بالشتکی بین استخوان‌ها یا مهره‌ها در ستون فقرات شما است. مواد نرم درون دیسک ممکن است به دلیل برآمدگی یا پارگی دیسک به اعصاب فشار وارد کنند.
  • اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات: اگر ستون فقرات به‌صورت غیرطبیعی به سمت پهلو خم شود، به آن اسکولیوز گفته می‌شود.
  • بیماری دژانراتیو دیسک کمر: با افزایش سن، دیسک‌های نرم بین مهره‌ها شروع به خشک و کوچک شدن می‌کنند؛ در نتیجه، فضای بین مهره‌ها تنگ می‌شود و انعطاف‌پذیری ستون فقرات کاهش می‌یابد.
  • آرتریت: در برخی موارد، آرتریت یا التهاب مفاصل ممکن است باعث تنگ شدن فضای اطراف نخاع می‌شود که به آن تنگی کانال نخاعی گفته می‌شود.

دکتر ستون فقرات برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

دکتر ستون فقرات پس از معاینه فیزیکی، بررسی سوابق پزشکی و پرسیدن سؤالاتی درباره علائم شما، ممکن است آزمایش‌هایی مانند سی‌تی اسکن، ام‌آرای، پت اسکن و نوار مغز را برای تشخیص دقیق بیماری تجویز کند. او اغلب ابتدا درمان‌های غیر جراحی را پس از بررسی نتایج آزمایش‌ها تجویز می‌کند. برای مثال، اگر دچار کمردرد مزمن باشید، پزشک ابتدا داروهای ضد التهاب یا فیزیوتراپی را تجویز می‌کند. اگر درد شما با این روش‌های درمانی کاهش نیابد، عمل جراحی را توصیه خواهد کرد.

جراح ستون فقرات

جراح ستون فقرات در انجام چندین عمل جراحی مانند جراحی باز، جراحی کم‌تهاجمی، جراحی آندوسکوپی، میکروسرجری، رادیوسرجری و جراحی اندوواسکولار مهارت دارد.

بهترین جراح ستون فقرات چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین جراح ستون فقرات عبارت‌اند از:

بهترین جراح از جراحی به عنوان آخرین راه‌حل استفاده می‌کند

برای برخی از بیماران، جراحی کاملا ضروری است؛ ولی، یک جراح خوب باید مطمئن شود که روش‌های درمانی دیگری مانند فیزیوتراپی، داروهای ضد التهاب و تزریق اپیدورال نمی‌توانند کمکی به بهبود علائم شما کنند. به عبارت دیگر، او باید پس از در نظر گرفتن همه روش‌های غیر جراحی، جراحی کم‌تهاجمی ستون فقرات را به شما توصیه کند. این نوع جراحی در مقایسه با سایر انواع عمل جراحی عوارض کمتری دارد و آسیب کمتری به بافت‌های اطراف وارد می‌کند.

بهترین جراح ستون فقرات دارای سال‌ها تجربه و آموزش است

بهترین جراحان، مدارک معتبری در زمینه ستون فقرات دارند که نشان‌دهنده تخصص بالای آن‌ها در این زمینه است. بهترین جراحان نه تنها دارای سال‌ها تجربه در درمان بیماری‌ها و انجام انواع جراحی‌ها هستند، بلکه نرخ موفقیت بالایی نیز دارند.

بهترین جراح با متخصصان دیگر همکاری می‌کند

بهترین جراحان با متخصصان حرفه‌ای دیگر مانند متخصصان کایروپراکتیک (شکسته‌بندی)، فیزیوتراپیست‌ها، پرستاران، متخصصان مدیریت درد و روان‌درمانگران برای ایجاد یک برنامه درمانی مناسب همکاری می‌کنند.

بهترین جراح ستون فقرات همیشه در حال یادگیری است

رشته پزشکی همواره در حال پیشرفت است و بهترین جراحان همراه با این پیشرفت به گسترش دانش خود ادامه می‌دهند. آن‌ها برای درمان بیماران از جدیدترین تجهیزات و تکنیک‌های جراحی استفاده می‌کنند. آن‌ها ممکن است در مطالعات تحقیقاتی شرکت کنند یا عضو سازمانی حرفه‌ای باشند.

بهترین جراحان خوش‌رفتار هستند

هوش و مهارت از ویژگی‌های حیاتی جراحان ستون فقرات هستند؛ ولی، بهترین جراحان باید دلسوز و اجتماعی نیز باشند. بهترین جراح باید وضعیت شما و روش‌های درمانی تجویزشده را با کلماتی ساده توضیح داده و به تمام سؤالات شما پاسخ دهد.

بهترین جراح تلاش می‌کند خطرات درمان را به حداقل برساند

یک جراح خوب باید از ایمن بودن بیماران مطمئن شود. او باید از روش‌های جراحی کم‌تهاجمی و بهترین تجهیزات پیشرفته استفاده و از پروتکل‌های جراحی پیروی کند. همچنین مراقبت‌های قبل و بعد از عمل جراحی را توضیح می‌دهد.

فوق تخصص ستون فقرات

بهترین متخصصان ستون فقرات تهران در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول

اگر به دنبال بهترین دکتر ستون فقرات با سال‌ها تجربه و دانش تخصصی در درمان‌های جراحی و غیر جراحی بیماری‌های ستون فقرات می‌گردید، به کلینیک پزشک اول مراجعه کنید. متخصصان ما علائم شما را به‌دقت بررسی خواهند کرد، علت دردهای شما را با جدیدترین تجهیزات تشخیص خواهند داد و بهترین روش درمانی را برای بازگرداندن شما به زندگی عادی تجویز خواهند کرد.

همچنین اطلاعاتی جامع درباره شرایط شما ارائه خواهند داد تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر ستون فقرات در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول

اگر می‌خواهید با بهترین متخصص ستون فقرات در تهران ملاقات کنید و پاسخ تمام سؤالات خود را درباره شرایط خود بگیرید، از امکان نوبت‌دهی آنلاین یا حضوری کلینیک مغز و اعصاب استفاده کنید.

سخن آخر

اگر دچار کمردرد مزمن و سایر بیماری‌های ستون فقرات هستید، دکتر ستون فقرات می‌تواند در تشخیص شدت و نوع، درمان و مدیریت آن به شما کمک کند. بهترین متخصص ستون فقرات، دانشی به‌روز درباره داروها و سایر روش‌های جراحی و غیر جراحی بیماری‌های ستون فقرات دارد و برای تعیین بهترین برنامه درمانی با شما همکاری خواهد کرد.

همچنین بخوانید
بهترین متخصصان اختلالات خواب در کلینیک پزشک اول آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر اختلالات خواب در کلینیک خواب تهران.
بهترین متخصصان آلزایمر در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر آلزایمر در تهران.
بهترین متخصصان تشنج در کلینیک پزشک مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر تشنج در تهران.
بهترین متخصصان صرع در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر صرع در تهران.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: