کلینیک مغز و اعصاب

دکتر متخصص اختلالات خواب
بهترین متخصصان اختلالات خواب در کلینیک پزشک اول آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر اختلالات خواب در کلینیک خواب تهران.
دکتر متخصص ستون فقرات
بهترین متخصصان ستون فقرات در کلینیک پزشک مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر ستون فقرات در تهران.
دکتر متخصص آلزایمر و فراموشی
بهترین متخصصان آلزایمر در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر آلزایمر در تهران.
دکتر متخصص تشنج
بهترین متخصصان تشنج در کلینیک پزشک مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر تشنج در تهران.
دکتر متخصص صرع
بهترین متخصصان صرع در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر صرع در تهران.
دکتر متخصص سردرد و میگرن
بهترین متخصصان سردرد و میگرن در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر سردرد و میگرن در تهران.
دکتر مغز و اعصاب
بهترین متخصصان مغز و اعصاب در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر مغز و اعصاب (نورولوژی) در تهران.

در کلینیک مغز و اعصاب، شرایط تأثیرگذار روی مغز و نخاع و اختلالات اعصاب و ماهیچه‌ها، تشخیص، درمان و مدیریت می‌شود. درمان موفقیت‌آمیز با تشخیص صحیح آغاز می‌شود. ممکن است چندین آزمایش را انجام دهید تا متخصصان کلینیک مغز و اعصاب بتوانند تشخیصی صحیح داشته باشند و بهترین روش درمانی را به شما پیشنهاد کنند. کلینیک پزشک اول با پزشکانی متخصص و باتجربه و خدماتی پیشرفته یکی از بهترین کلینیک‌های مغز و اعصاب در ایران محسوب می‌شود.

معرفی مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب پزشک اول در تهران

کلینیک پزشک اول با کمک جدیدترین فناوری‌ها و روش‌های درمان، در هر سال به تعداد زیادی از افراد بزرگسال و کودکان، حتی افرادی که دارای شرایطی پیچیده یا نادر هستند، کمک می‌کند. در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول، همه پزشکان دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه مغز و اعصاب هستند. همچنین پرستاران و دستیاران پزشکی ما دارای تجربه کافی برای راهنمایی بیماران و اعضای خانواده آن‌ها در طول درمان هستند.

لیست تخصص‌های کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول

در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول، پزشکان ماهر در تخصص‌های مختلف تلاش می‌کنند، بهبودی بیماری شما را تضمین کنند. در این بخش، به برخی از تخصص‌های مهم کلینیک پزشک اول می‌پردازیم.

دکتر مغز و اعصاب

متخصص مغز و اعصاب می‌تواند انواع اختلالات مغز و سیستم عصبی را تشخیص دهد و سپس درمان و مدیریت آن را شروع کند. یک دکتر مغز و اعصاب، دانشی کافی از آناتومی، عملکرد و شرایط تأثیرگذار بر سیستم عصبی دارد.

دکتر صرع

پزشک متخصص صرع پس از پیدا کردن علت صرع، با شما در مورد روش‌های درمان آن صحبت خواهد کرد. اگر کودک شما مبتلا به صرع است، راهنمایی‌های جامعی به کودک و خانواده ارائه خواهد داد و به تغییرات احتمالی در رفتار و یادگیری کودکتان نیز اشاره خواهد کرد.

دکتر صرع

دکتر تشنج

دکتر تشنج، علائم و سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند و از شما می‌خواهد آزمایش‌هایی را برای تعیین علت تشنج و ارزیابی احتمال تشنج دوباره انجام دهید. سپس بهترین روش درمانی ممکن را برای متوقف کردن تشنج انتخاب خواهد کرد.

دکتر آلزایمر

دکتر آلزایمر ممکن است تصویربرداری یا آزمایشات مغزی مانند MRI یا CT را تجویز کند. این آزمایشات به پزشک کمک می‌کند سایر دلایلی را که می‌توانند علائمی شبیه بیماری آلزایمر ایجاد کنند، پیدا کند. پزشک برای بررسی حافظه، تمرکز، حل مسئله و اختلالات زبانی از شما خواهد خواست کارهایی را انجام دهید.

دکتر ستون فقرات

اگر مبتلا به بیماری‌هایی هستید که بر ستون فقرات و دست‌ها یا پاها تأثیر می‌گذارد، بهتر است به دکتر ستون فقرات در کلینیک پزشک اول مراجعه کنید. متخصصان ما به سخنان شما به‌دقت گوش می‌دهند تا علت درد یا سایر علائم شما را تشخیص دهند. سپس دارو، فیزیوتراپی یا جراحی را برای درمان بیماری تجویز می‌کنند.

دکتر سردرد 

دکتر سردرد می‌تواند به افرادی که به دنبال تسکین درد سر و صورت هستند، کمک کند. متخصصان کلینیک پزشک اول با کمک ابزارهای تشخیصی و درمانی پیشرفته، علت درد شما را تشخیص خواهند داد و درمان را شروع خواهند کرد.

خدمات کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول

با کمک خدمات پیشرفته کلینک پزشک اول، پزشکان متخصص این کلینک می‌توانند انواع بیماری‌های عصبی از جمله بسیاری از اختلالات نادر یا پیچیده را ارزیابی و مناسب‌ترین درمان را تجویز کنند.

تحریک مغناطیسی مغز (rTMS)

در تحریک مغناطیسی مغز (rTMS)، سلول‌های عصبی مغز با کمک میدان‌های مغناطیسی تحریک می‌شوند تا افسردگی و دیگر بیماری‌ها بهبود یابند. از آنجایی که در این درمان، پالس‌های مغناطیسی تکراری ارسال می‌شود، با نام TMS تکراری یا rTMS نیز شناخته می‌شود.

تحریک الکتریکی مغز (tDCS)

تحریک الکتریکی مغز نیز همانند تحریک مغناطیسی مغز، یک روش غیر تهاجمی و غیردارویی محسوب می‌شود. این خدمت برای درمان افسردگی و سایر اختلالات روانی در کلینک مغز و اعصاب پزشک اول ارائه می‌شود.

نوار مغز (EEG)

در این آزمایش، دیسک‌های فلزی و کوچک که با نام الکترود شناخته می‌شود، به پوست سر متصل می‌شوند تا فعالیت الکتریکی مغز بررسی شود. پزشک می‌تواند فعالیت الکتریکی مغز را به‌صورت خطوط موجی در مانیتور مشاهده کند. نوار مغز EEG از بهترین روش‌ها برای تشخیص صرع محسوب می‌شود.

نوار مغز (EEG)

نوار عصب و عضله

برای بررسی سلامت عضلات و سلول‌های عصبی کنترل‌کننده آن‌ها، از نوار عصب و عضله استفاده می‌شود. در این روش نیز، از الکترود استفاده می‌شود تا سیگنال‌های نورون‌های حرکتی به نمودار، صدا یا عدد تبدیل شود.

نوروفیدبک

اگر امواج مغزی خیلی آهسته یا خیلی سریع حرکت کنند، ممکن است به‌ترتیب بی‌حال یا عصبی شوید. نوروفیدبک نوعی بیوفیدبک است که در رساندن امواج مغزی به محدوده طبیعی کمک می‌کند.

بیوفیدبک

با کمک تکنیک بیوفیدبک، می‌توانید نحوه کنترل ضربان قلب و دیگر عملکردهای بدن را یاد بگیرید تا سلامتی و عملکرد فیزیکی بدنتان بهبود یابد. در این روش درمانی، حسگرهای الکتریکی به بدن شما متصل می‌شوند تا پزشک بتواند اطلاعاتی را درباره بدنتان به دست آورد.

نوروتراپی 

نوروتراپی به بهبود عملکرد مغز بیماران کمک می‌کند. از آنجایی که شرایط و علائم بسیاری به اختلالات مغز مربوط است، نوروتراپی می‌تواند بیماری‌هایی مانند اختلالات اضطرابی، اختلال کم‌توجهی، اختلالات طیف اوتیسم، اختلال دو قطبی، درد مزمن، افسردگی، خستگی، میگرن، اختلالات یادگیری، اختلال وسواس فکری-عملی، اختلالات خواب و اختلال اضطراب پس از سانحه را درمان کند.

بیماری‌های قابل درمان در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول

متخصصین کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول، تجربه کافی در درمان انواع بیماری‌های مغز، ستون فقرات و سیستم عصبی دارند و می‌توانند بیماری شما را نیز با مناسب‌ترین روش‌ها درمان کنند. کلینیک پزشک اول، علاوه بر بیماری‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، بیماری‌های دیگری را نیز می‌تواند درمان کند.

درمان پارکینسون

بیماری پارکینسون روی سیستم عصبی و بخش‌هایی از بدن که توسط اعصاب کنترل می‌شود تأثیر می‌گذارد. اولین علامت این بیماری ممکن است لرزش نامحسوس دست باشد. لرزش از شایع‌ترین علائم پارکینسون است که با پیشرفت بیماری بدتر می‌شود. پزشک ممکن است دارو یا عمل جراحی را برای بهبود این بیماری تجویز کند.

درمان آلزایمر

در بیماری آلزایمر، مغز کوچک‌تر می‌شود و سلول‌های آن می‌میرند. فرد مبتلا به آلزایمر، ابتدا رویدادها یا مکالمات جدید را فراموش می‌کند، سپس دچار اختلال شدید حافظه می‌شود و نمی‌تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد. متخصصان کلینیک پزشک اول ممکن است به بیماران توصیه کنند برای کاهش علائم و کمک به حفظ استقلال، داروهایی را مصرف کنند.

درمان صرع و تشنج

فرد مبتلا به صرع، دارای فعالیت مغزی طبیعی نیست و گاهی دچار تشنج می‌شود. همچنین ممکن است گاهی رفتارها و احساسات غیرعادی از خود نشان دهد. دارو یا گاهی اوقات عمل جراحی ممکن است توسط پزشک متخصص برای درمان صرع و تشنج تجویز شود.

درمان اختلال تکلم

فرد مبتلا به اختلال تکلم، نمی‌تواند صداهایی را برای برقراری ارتباط با دیگران ایجاد کند. همچنین نمی‌تواند به‌آسانی احساسات و افکار خود را به زبان بیاورد. متخصصین کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول، مناسب‌ترین درمان اختلال تکلم را با توجه به شدت و علت بیماری تعیین می‌کنند. تمرینات گفتاردرمانی و تمرینات فیزیکی از روش‌های درمان این بیماری محسوب می‌شوند.

درمان اختلال خواب

اختلال خواب می‌تواند سلامت و کیفیت زندگی افراد را تحت تأثیر قرار دهد. خواب‌آلودگی بیش از اندازه در طول روز، تنفس نامنظم یا افزایش حرکت در طول خواب، از مهم‌ترین علائم اختلال خواب به شمار می‌روند. متخصصان کلینیک پزشک اول، مشکلات مربوط به چرخه‌های طبیعی خواب و بیداری، مشکلات تنفسی، مشکلات خواب یا میزان خواب‌آلودگی در طول روز را بررسی و نوع اختلال خواب شما را تعیین می‌کنند.

درمان اختلال خواب

درمان سکته مغزی

زمانی که خون نتواند به قسمتی از مغز برسد و سلول‌های مغز نتوانند اکسیژن و مواد مغذی لازم را دریافت کنند، فرد دچار سکته مغزی می‌شود. با درمان فوری و به‌موقع این افراد در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول، می‌توان آسیب مغزی و عوارض دیگر را کاهش داد.

درمان میگرن و سردرد

به درد شدید ضربان‌دار که معمولا فقط در یک سمت سر احساس می‌شود، میگرن گفته می‌شود. گاهی درد به اندازه‌ای شدید است که فرد نمی‌تواند کارهای روزانه خود را انجام دهد. داروها و تغییر سبک زندگی می‌توانند در درمان میگرن تأثیرگذار باشند.

درمان انحرافات ستون فقرات

انحرافات ستون فقرات اغلب در سنین کودکی و نوجوانی تشخیص داده می‌شود. همچنین افراد مبتلا به فلج مغزی و دیستروفی عضلانی نیز ممکن است به انحرافات ستون فقرات دچار شوند. تصاویر اشعه ایکس به متخصصان کلینیک  ما کمک می‌کنند وضعیت انحنای ستون فقرات کودکان را تحت نظر بگیرند و درمان‌هایی مانند بریس یا عمل جراحی را توصیه کنند.

درمان گزگز و بی‌حسی دست‌ها و پا‌ها

بی‌حسی و گزگز ممکن است نشانه‌ای از مشکل در اعصاب باشد. متخصص مغز و اعصاب بر اساس دلیل این علائم و اعصاب درگیر، بهترین درمان را برای شما تجویز می‌کند. داروها و تمرینات فیزیوتراپی از درمان‌های رایج به شمار می‌روند.

بهترین کلینیک مغز و اعصاب در تهران

بهترین کلینیک مغز و اعصاب در تهران، کلینیکی است که بیماری‌های مختلف را از طریق آزمایش‌های پیشرفته، درمان‌های جدید و فناوری‌های پیشرفته تشخیص و درمان کند. تیمی باتجربه و ماهر از تخصص‌های مختلف در کلینک پزشک اول جمع شده‌اند تا از طریق موارد ذکرشده، بیماری شما را تشخیص، درمان و مدیریت کنند.

دریافت خدمات در حوزه مغز و اعصاب از کلینیک پزشک اول

پزشک اول یکی از معتبرترین کلینیک مغز و اعصاب در تهران است و شما برای دریافت خدمات آن می‌توانید با شماره‌های درج‌‌شده در سایت تماس بگیرید یا به کلینیک مراجعه کنید. متخصصان باتجربه و ماهر بهترین کلینیک مغز و اعصاب در تهران، مناسب‌ترین روش درمان را از بین گزینه‌هایی مانند دارو و فیزیوتراپی برای شما تجویز خواهند کرد و در تمامی مراحل درمان در کنار شما خواهند بود.