مشاوره خیانت همسر

ازدواج، باعث به وجود آمدن یک رابطه امن برای دو طرف شده و به مرور زمان افراد را از نظر عاطفی به یکدیگر بیشتر وابسته می‌کند. به همین علت زمانی که یکی از طرفین خیانت می‌کند، طرف مقابل از نظر عاطفی دچار ویرانی شده و غم و اندوه شدیدی را تجربه می‌کند. مشاوران در چنین مواقعی توصیه می‌کنند که این مشکل را جدی گرفته و افراد برای حل آن هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

در واقع می‌توان گفت مشکلات روحی همانند ناراحتی‌های جسمی نیازمند درمان است و هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام شود از پیشرفت آن می‌توان جلوگیری کرد. دریافت مشاوره از متخصصین، یکی از کارهای مهمی است که در این زمان باید انجام داد. برای آن که در مورد مشاوره خیانت و خدمات آن آشنا شوید، خواندن این مقاله از کلینیک پزشک مغز را از دست ندهید.

مشاوره خیانت همسر

درباره مشاوره خیانت

ممکن است برخی از افراد زمانی که از خیانت همسر خود مطلع می‌شوند، در ابتدا این مشکل را فورا با دوستان و آشنایان نزدیک خود در میان بگذراند. از دید مشاوران، این کار یک امر اشتباه تلقی می‌شود. دوستان و نزدیکان به خاطر نداشتن تجربه کافی در حوزه روانشناسی و برانگیخته شدن احساساتشان، ممکن است راهکارهایی را به فرد توصیه کنند که باعث آسیب دیدن بیشتر رابطه شود. در چنین مواقعی فرد باید با یک مشاوره حاذق و حرفه‌ای در رابطه با مشکل خود صحبت کند. 

در ابتدا باید در نظر داشت خیانت کلمه‌ای است که معانی گسترده‌ای دارد. ممکن است یکی از زوجین با یک نفر تنها پیام‌های عاشقانه رد و بدل می‌کند، یا تماس‌ها و دیدارهای عاشقانه‌ای با فرد دیگری داشته باشد. در برخی موارد خیانت، داشتن یک ازدواج مخفی یا نامشروع است. با توجه به نوع خیانت، راهکارهای درمانی متفاوت است. 

اضطراب و افسردگی، عدم عزت نفس، تمرکز ضعیف، استرس زیاد، از دست دادن اعتماد به نفس، خود تخریبی و احساس ناامنی مداوم از جمله مشکلاتی است که فرد بعد از پی بردن به خیانت همسر خود به آن دچار می‌شود. این آسیب‌های روحی و روانی بسیار عمیق و شدید است و فرد باید برای ترمیم این جراحت روحی حتما از مشاوره متخصص کمک بگیرد. ضمن آن که اگر زوجین دارای فرزند باشند، آسیب‌های ناشی از خیانت جدی‌تر است، به خصوص اگر فرزند از ماجرای خیانت مطلع باشد. 


تماس بگیرید: زوج درمانی در تهران - مشاوره زوج درمانی حضوری، آنلاین و تلفنی


مشاوره خیانت چند جلسه است؟

برای شروع گذراندن دوره مشاوره خیانت همسر باید در نظر داشت از همان ابتدا نمی‌توان تعداد جلسات و نتیجه خروجی این جلسات را پیش‌بینی کرد. این جلسات با توجه به نوع خیانت، آسیب‌هایی که فرد مقابل دچار آن شده، رفتار زوجین برای حل این مشکل و مطلع بودن فرزندان از این موضوع، متفاوت است. همانطور که یک سرطان روی افراد مختلف، عوارض متفاوتی به جای می‌گذارد و روال درمان آن با توجه به توانایی جسمی فرد متفاوت است، روال حل این مشکل برای هر زوجی فرق دارد. 

هر انسانی روحیه و خلق و خوی متفاوتی دارد. به همین علت برخورد افراد با روال و راهکار‌های مشاوره خیانت متفاوت است. مشاور با توجه به در نظر گرفتن این موارد، اقدام به درمان و رفع مشکل زوجین می‌کند. زمانی که برای دریافت مشاوره اقدام می‌کنید، باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که جلسات درمانی را به طور منظم و بدون وقفه شرکت کنید. به خصوص در جلسات اول، تراپیست باید با دو طرف و آسیب‌ها و مشکلاتی که درگیر آن بودند به طور کامل آشنا شود. نباید انتظار داشت که بعد از گذراندن دو یا سه جلسه، مشکل شما رفع شود و زندگی‌تان فورا تغییر کند. حل این مشکل و تغییر در روال زندگی، نیازمند زمان و گذراندن جلسات منظم و دریافت مشاوره از یک فرد متخصص در این حوزه است.

در جلسات مشاوره خیانت چه موضوعاتی مطرح می شود؟

اصولا زمانی که زوجین به مشاوره مراجعه می‌کنند، توقع دارند در این جلسات دادگاهی برگزار شود و فردی که مرتکب اشتباه شده مجازات شود. این تصور اشتباه باعث می‌شود زوجی که خیانت کرده است از حضور در جلسات درمان پرهیز کند و این امر روال درمان و مشاوره را سخت و پیچیده می‌کند.

فرد مشاوره با اطلاع کافی در این حوزه، در ابتدا سعی می‌کند به دور از قضاوت و جانبداری، به صحبت‌های دو طرف کامل گوش کند. این کار تا حدودی تلاطم‌های روحی و روانی دو طرف را کاهش می‌دهد. پریشان خاطری و احساسات شدید در زوجین، باعث می‌شود تصمیمات اشتباه و غیر عقلانی بگیرند. به همین علت مشاوره در ابتدا سعی می‌کند تا کمی از جراحات روحی طرفین را درمان و ترمیم کند. این کار باعث می‌شود تا زوج بتوانند به کمک مشاور، درست تصمیم بگیرند و با توجه به شرایط برای بهبود و درمان مشکلاتشان اقدام کنند. 

در جلسات مشاوره خیانت چه موضوعاتی مطرح می شود؟

مشاور حرفه‌ای، در جلسات درمانی ضمن آن که رفع مشکل زوج را هدف خود قرار می‌دهد، به زوج آسیب‌دیده در درمان زخم‌ها و آسیب‌های روحی کمک می‌کند. درمان این مشکلات در کنار یکدیگر به بهبود روابط کمک قابل توجهی می‌کند. به همین علت در جلسات مشاوره، بررسی احساسات و عواطفی که فرد در حال حاضر آن‌ها را تجربه می‌کند، برای مشاور بسیار اهمیت دارد.

چه سوالاتی در جلسات مشاوره خیانت پرسیده می شود؟

بیشتر از آن که سوالات مشاور در این جلسات برای فرد آسیب‌دیده اهمیت داشته باشد، دریافت جواب سوالاتی که در ذهن او وجود دارد، برای او مهم است. افراد در تلاش هستند که با دریافت یک جواب صریح، خود و آشوبی را که در آن قرار گرفتند، رها کنند. اما باید در نظر داشت برای سوالات، یک جواب صریح و قاطعی وجود ندارد.

به عنوان مثال، اولین سوالی که فرد در این جلسات انتظار دارد پاسخ آن را سریع دریافت کند این است: «چرا به من خیانت کردی؟» برای دریافت جواب این سوال کوتاه، نیازمند آن است که مشاوره با پرسیدن سوالاتی، زندگی زناشویی شما را بررسی کند. در برخی موارد حتی مشاوره از دوران کودکی هر یک از زوجین و مشکلاتی که در آن دوره گذراندند، سوالاتی می‌پرسد. به طور کل نمی‌توان برای تمام خیانت‌ها یک یا دو علت خاص آورد. برای رسیدن به جواب این سوال، یک مشاور متخصص باید مواردی که بیان کردیم را به طور کامل بررسی کند. در نهایت مشاور با پرسیدن سوالاتی از زوجین، به آن‌ها کمک می‌کند که به جواب سوالاتشان برسند. سوال‌های دیگر در ذهن مراجعین وجود دارد، که مشاوره خیانت به شما برای رسیدن به جواب این سوال‌ها کمک می‌کند.

مانند: 

  • آیا باید به ازدواج خود خاتمه دهم؟
  • آیا می‌توانم به او اعتماد کنم؟
  • چگونه از این درد رها شوم؟

اهداف مشاوره خیانت چیست؟ 

جلسات مشاوره خیانت در راستای هدف‌های متعددی صورت می‌گیرد. مشاور در این جلسات سعی می‌کند به آسیب‌هایی که هر یک از زوجین به آن دچار شدند، بپردازد و آسیب‌های روحی زوجین را بهبود ببخشد. به همین دلیل، تراپیست در ابتدا سعی به برقراری ارتباط با هریک از زوجین می‌کند. او با برقراری ارتباط با زوجین سعی در بررسی مشکل به دور از قضاوت و خصومت می‌کند. مشاور مانع از تصمیم‌گیری‌های زودرس و هیجانی می‌شود.

هدف دیگر جلسات مشاوره کمک کردن به افراد برای گرفتن تصمیم درست است که ممکن است هریک از زوجین به دلیل جریحه‌دار شدن احساساتشان و آسیب‌هایی که دیدند از آن فرار کنند. تراپیست به زوجین کمک می‌کند با یکدیگر صحبت کنند و یکدیگر را از احساسات و مشکلاتی که دچار آن شدند، مطلع کنند. این صحبت‌ها به حل قسمتی از مشکلات و تصمیم‌گیری درست زوجین کمک می‌کند.

فواید مشاوره خیانت

شرکت در جلسات مشاوره خیانت همسر به صورت منظم، به مرور زمان به ترمیم آسیب روحی زوج کمک می‌کند. با ادامه این جلسات، می‌توان به مرور زمان نسبت به ترمیم ازدواج اقدام کرد. اتاق مشاوره، محیطی امن برای زوجین است تا به دور از قضاوت، مشکلات و نگرانی‌های خود را مطرح کرده و نسبت به حل و رفع آن اقدام کند.

مشاور به بازگشت اعتماد به نفس زوج آسیب‌دیده کمک می‌کند. او با ایجاد محیطی امن برای زوجی که به او خیانت شده است، کمک می‌کند برای اعتمادی که از دست داده، سوگواری کند. این سوگواری باعث ترمیم آسیب‌های روحی می‌شود. راهکارهای متفاوتی می‌توان برای ادامه رابطه بعد از خیانت همسر، در نظر گرفت. شرکت در جلسات مشاوره خیانت به زوج، کمک می‌کند بهترین و عاقلانه‌ترین راه را برای ادامه زندگی خود انتخاب کنند.

مشاوره خیانت چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

با توجه به فواید و هدف‌های مشاوره خیانت که توضیح داده شد، مشخص است، در این جلسات مشکلات و آسیب‌های روحی هریک از زوجین، بهبود داده می‌شود. در کنار آن، مشاوره به افراد کمک می‌کند برای نحوه ادامه رابطه خود تصمیم بگیرند و به آن‌ها آموزش می‌دهد چگونه این رابطه را ترمیم کنند.

مشاوره خیانت

هزینه جلسات مشاوره خیانت

هزینه جلسات مشاوره خیانت به مدت زمان هر جلسه بستگی دارد. شما می‌توانید با کلینیک پزشک مغز تماس بگیرید و در مورد مدت زمان هر جلسه و هزینه جلسات مشاوره خیانت اطلاعات کامل کسب کنید.

مشاوره خیانت در کلینیک پزشک اول

کلینیک روانشناسی در مرکز درمانی پزشک اول، یکی از مراکزی است که انواع خدمات مشاوره مانند مشاوره ازدواج و مشاوره طلاق را به افراد ارائه می‌دهد. مشاوره خیانت همسر یکی از خدماتی است که توسط مشاوران و روانشناسان حرفه‌ای و باتجربه ارائه می‌شود. سلامتی روان و بهبود بخشیدن روابط یکی از اهداف اصلی کلینیک پزشک مغز است.

مشاوره خیانت حضوری

با تماس با شماره‌های تلفن کلینیک پزشک اول، می‌توانید نوبت برای مراجعه حضوری به این کلینیک و دریافت خدمات مشاوره را دریافت کنید. 

مشاوره خیانت آنلاین

در برخی موارد، با هماهنگی مشاوره و کلینیک، می‌توان جلسات مشاوره را آنلاین و از طریق تماس تصویری انجام داد.

مشاوره خیانت تلفنی

تماس تلفنی و صحبت مستقیم با مشاور، یکی دیگر از راه‌های دریافت مشاوره است. به خصوص در زمانی که مراجعه حضوری یا آنلاین برای فرد سخت یا غیرممکن است. با این حال جلسات حضوری در برقراری ارتباط بین مشاور و فرد و ایجاد فضای امن برای گفتگو تاثیر بیشتری دارد.

همچنین بخوانید
خانواده درمانی چیست و چه مشکلاتی را برطرف می کند؟ برای دریافت نوبت مشاوره خانواده درمانی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین وارد سایت شوید.
زوج درمانی چیست و زوج درمانگر چه وظایفی دارد؟ برای دریافت نوبت مشاوره زوج درمانی به صورت حضوری، تلفنی وارد سایت شوید.
مشاوره اختلال شخصیت چه وظایفی دارد و چه مشکلاتی را حل می کند؟ برای دریافت نوبت مشاوره اختلال شخصیت به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین وارد سایت شوید.
مشاوره بارداری چه مشکلاتی را می تواند قبل یا در دوران حاملگی حل کند؟ برای دریافت نوبت مشاوره بارداری به صورت حضوری، تلفنی وارد سایت شوید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: