کلینیک روانپزشکی و اعصاب و روان

دکتر روانپزشک (متخصص اعصاب و روان)
بهترین فوق تخصص های روانپزشکی و اعصاب و روان تهران در کلینیک چند تخصصی پزشک اول آماده خدمت رسانی به شما هستند.
فوق تخصص روانپزشک کودک و نوجوان
بهترین فوق تخصص های روانپزشکی کودکان و نوجوانان در کلینیک چند تخصصی پزشک اول آماده خدمت رسانی به شما هستند. جهت دریافت نوبت و مشاهده اطلاعات بیشتر، کلیک کنید.

ما از نسل‌های خوش‌شانس بشر هستیم که در جامعه‌ای مدرن زندگی می‌کنیم؛ جامعه‌ای که در آن متخصصین برای سلامت روان افراد تلاش می‌کنند. در سال‌های نه‌چندان دور مراجعه به روانپزشک و کلینیک اعصاب و روان برای بسیاری از افراد همراه با شرم و خجالت بود؛ اما خوشبختانه امروزه این شرم رنگ باخته است. اما سوال اصلی این‌جا است چه افرادی نیاز به مراجعه به روانپزشک و حضور در کلینیک روانپزشکی دارند و چه خدماتی را می‌توان از این مراکز دریافت کرد؟ در ادامه همراهمان باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

چه زمانی نیاز است به مرکز روانپزشکی مراجعه کنیم؟

ادامه رفتارهای منفی و الگوهای فکری غلط، می‌تواند در درازمدت، پیامدهای جدی برایتان داشته باشد. مداخله زودهنگام و دریافت خدمات از مراکز درمانی، بهترین کاری است که می‌توانید برای خود و عزیزانتان انجام دهید. اگر علائم زیر را تجربه می‌کنید وقت آن رسیده است که به مرکز روانپزشکی مراجعه کنید:

  • مشکلاتی در تنظیم احساسات و الگوهای فکری؛
  • اختلال در کنترل احساسات؛
  • افت عملکرد در محل کار یا تحصیل؛
  • تغییرات ناگهانی در الگوی خواب یا اشتها؛
  • ترس، اضطراب و نگرانی‌های شدید و مداوم؛
  • تغییرات در امیال جنسی؛
  • کابوس‌های مداوم؛
  • تجربه توهم، هذیان و پارانویا؛
  • وقوع تروماهایی مانند تصادف رانندگی یا حمله؛
  • ازدست‌دادن علاقه و تمایل برای انجام فعالیت‌های مختلف؛
  • افزایش تمایل به انزوا؛
  • ماندن در دوره سوگ برای مدت طولانی؛
  • تمایل یا افزایش مصرف مواد مخدر و الکل برای کاهش علائم روحی؛
  • تمایل به خودکشی یا آسیب به دیگران؛
  • عصبانیت مداوم و مکرر (بیش از 6 ماه).

چه زمانی نیاز است به مرکز روانپزشکی مراجعه کنیم؟

لیست بالا تا حدی می‌تواند به شما کمک کند که نیاز به مراجعه به کلینیک اعصاب و روان دارید یا خیر؛ اما همیشه همه چیز به این اندازه واضح و مشخص نیست. گاهی ممکن است کنترل عمومی شرایط زندگی‌تان دشوار باشد و به کمک افراد متخصص نیازمند شوید. لازم است این نکته را یادآور شویم که مراجعه به کلینیک روانپزشکی نشانه ضعف شما نیست، بلکه حاکی از قدرت درونی شما است. شما باید برای تمرکز روی سلامت روان به خودتان افتخار کنید.

معرفی کلینیک روانپزشکی و اعصاب و روان پزشک اول در تهران

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلینیک روانپزشکی، داشتن محیطی آرام و همچنین پرسنل متعهد، صبور و دلسوز است. وجود تجهیزات پیشرفته برای تشخیص انواع بیماری‌هایی که سلامت روان را تهدید می‌کنند از دیگر ویژگی‌های مهم یک مرکز روانپزشکی است.

خوشبختانه کلینیک پزشک اول در تهران حاوی این ویژگی‌های مثبت است. مرکز درمانی ما به کمک کادر مجرب خود برای برداشتن گام‌های بزرگ جهت بهبود کیفیت زندگی‌تان، همراه شماست. کافی است گام اول یعنی تصمیم برای مراجعه به مرکز درمانی را بردارید.

خدمات کلینیک روانپزشکی و اعصاب و روان پزشک اول

مرکز درمانی ما برای درمان انواع بیماری‌هایی که سلامت روان را تهدید می‌کنند در کنار شماست. از جمله این بیماری‌ها و مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اختلال اضطراب و استرس شدید؛
  • افسردگی؛
  • بیش‌فعالی؛
  • اختلالات شخصیت؛
  • مشکلات جنسی؛
  • انواع فوبیا؛
  • اعتیاد.

متخصصین حاضر در مرکز درمانی پزشک اول ضمن جلسات مشاوره، در پی یافتن علت بروز این مشکلات و اختلالات هستند تا متناسب به آن، بهترین روش درمانی را به شما پیشنهاد کنند. اگر مطابق دستورالعمل پزشکان دلسوز ما پیش روید به شما این اطمینان را خواهیم داد در پایان دوره درمان، با لبخندی به پهنای صورت، مرکزمان را ترک خواهید کرد.

اختلالات روانپزشکی قابل درمان در کلینیک روانپزشکی پزشک اول

در بیش‌تر موارد اختلالات روان‌پزشکی قابل‌درمان هستند، فقط کافی است شما و اطرافیانتان کمی صبور باشید در این قسمت می‌خواهیم به بیماری‌های قابل‌درمان در کلینیک روانپزشکی پزشک اول اشاره کنیم.

اختلال اضطراب و استرس شدید

افراد مبتلا به اختلال اضطراب در موقعیت‌های معمول و عادی زندگی دچار استرس‌های شدید می‌شوند. کنترل این اضطراب در اغلب موارد بسیار سخت است و موجب مختل‌شدن فعالیت‌های روزمره می‌شود. تعریق شدید،‌ لرز، تنفس سریع، مشکلات گوارشی، ‌اختلال خواب، عدم تمرکز، بی‌قراری و بالارفتن ضربان قلب از جمله علائم این بیماری است.

افسردگی

افسردگی منجر به احساس غم و اندوه مداوم و ازدست‌دادن علاقه به فعالیت‌های مختلف می‌شود. مرگ عزیزان،‌ ازدست‌دادن شغل یا رابطه موردعلاقه از جمله اصلی‌ترین دلایل ایجاد افسردگی هستند. خوشبختانه این سرماخوردگی روحی را می‌توانید با مراجعه به کلینیک اعصاب و روان پزشک اول درمان کنید.

اختلالات شخصیت

فرد مبتلا به اختلال شخصیت در درک و ارتباط با موقعیت‌ها و افراد دچار مشکل می‌شود. این اختلال باعث ایجاد محدودیت‌های جدی در روابط، فعالیت‌های اجتماعی، محل کار و تحصیل می‌شود.

چاقی و لاغری عصبی

اختلالات روانی می‌توانند باعث چاقی یا لاغری عصبی شوند. لاغری عصبی که به آنورکسیا هم معروف است به دلیل ترس مفرط از افزایش وزن به وجود می‌آید. مبتلایان به این بیماری حجم غذای خود را به‌شدت محدود می‌کنند، به‌صورت افراطی ورزش می‌کنند یا بعد از غذاخوردن خود را وادار به استفراغ می‌کنند تا چاق نشوند. در عوض افراد مبتلا به چاقی عصبی به شکل افراطی و حتی مخفیانه غذا می‌خورند و بر اثر عذاب وجدانی ناشی از آن به کارهایی از جمله مصرف غلط ملین‌ها،‌ استفراغ عمدی، داروهای لاغری و ... روی می‌آورند.

چاقی و لاغری عصبی

بیش‌فعالی کودکان و بزرگسالان

میانگین سنی برای بیش‌فعالی یا ADHD تشخیص این بیماری 7 سال است. اگر علائم ADHD در کودکی نادیده گرفته شوند، باعث ایجاد پیامدهایی در بزرگسالی می‌شود. عدم تمرکز، بی‌قراری،‌ زیاده‌روی در صحبت‌کردن،‌ حرکت‌های مداوم از جمله علائم این بیماری هستند.

اختلال وسواس

اختلال وسواس یا OCD باعث ایجاد افکار ناخواسته مکرر یا میل به انجام کاری به‌صورت مداوم می‌شود. برخی از افراد هر دو حالت را تجربه می‌کنند.

اختلالات جنسی

اختلالات جنسی زمانی رخ می‌دهد که فرد تمایلی به انجام فعالیت‌های جنسی ندارد یا از آن لذتی نمی‌برد. استرس اصلی‌ترین عامل اختلالات جنسی است. این اختلال به‌شدت در کیفیت زندگی زناشویی اثرگذار است.

اختلالات خواب

اختلالات خواب منجر به تغییر الگوی خواب و باعث کاهش ایمنی،‌ سلامت و کیفیت زندگی فرد می‌شوند. عملکرد افراد مبتلا به این اختلال در طول روز کاهش چشم‌گیری دارد.

انواع فوبیا

به ترس بیش از حد و غیرمنطقی فوبیا گفته می‌شود. برخلاف اضطراب عمومی، فوبیا ترس از یک عامل مشخص مثل حیوانات، ارتفاع، تاریکی و ... است.  

اختلال پانیک

به ترس ناگهانی و شدید بدون وجود خطر واقعی یا عامل ظاهری اختلال پانیک گفته می‌شود. این ترس‌های ناگهانی منجر به بروز واکنش‌های شدید فیزیکی می‌شوند. هنگام وقوع حملات پانیک ممکن است بسیاری از افراد فکر کنند در حال سکته قلبی یا حتی مرگ هستند. تپش قلب شدید، بی‌قراری، اختلال در تنفس از جمله علائم این بیماری هستند.

اختلالات دوقطبی

اگر خلق‌وخوی فرد دچار نوسانات شدید هیجانی شود یعنی به اختلال دوقطبی مبتلا است. این افراد در بازه زمانی کوتاهی اوج هیجان و افسردگی را تجربه می‌کنند.

اعتیاد

افراد مبتلا به اعتیاد، ماده‌ای را مصرف می‌کنند یا رفتاری را انجام می‌دهند که علی‌رغم پیامد‌های زیان‌بار، پاداش قانع‌کننده‌ای برای تکرار فعالیت، متصور هستند. در واقع مواد مخدر بر سیستم پاداش اول تاثیر می‌گذارد.

درمان اعتیاد

اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی ترکیبی از توهم و هذیان است. افراد مبتلا به این بیماری واقعیت را به شکل غیرعادی تفسیر می‌کنند. این افراد ممکن است چیزهایی را ببینند و بشنوند که وجود خارجی ندارند. این بیماری در کودکان و افراد بالای 45 سال شیوع کمتری دارد. این بیماری‌ یکی از جدی‌ترین اختلالات روان‌پزشکی است.

درمان اختلالات روانپزشکی در کلینیک پزشک اول

درمان اختلالات روانپزشکی در مرکز درمانی ما، متناسب با نوع بیماری و شدت آن انجام می‌شود. اگر بیماری و علائم آن خفیف باشد، روش‌ها و تکنیک‌های درمانی ساده کارساز خواهند بود؛ اما اگر فرد به بیماری‌هایی مانند اسکیزوفرنی مبتلا باشد به تیم درمانی متشکل از پزشک،‌ روانپزشک، روانکاو، پرستار و ... نیاز است. درمان‌های بیماری‌های شدیدتر ممکن است برای بیمار، درمان‌گر و اعضای خانواده‌اش چالش‌هایی را ایجاد کند. لازمه رسیدن به شرایط طبیعی و نرمال صبوری در روند درمان است.

بهترین کلینیک روانپزشکی و اعصاب و روان در تهران

بهترین کلینیک اعصاب و روان کلینیکی است که علاوه بر مجهزبودن به انواع تجهیزات، کادر درمان مستقر در آن دارای مهارت‌های زیر باشد:

  • مهارت‌های ارتباطی: سنگ بنای طبابت به‌ویژه در روانپزشکی توانایی برقراری ارتباط با بیماران است.
  • توانایی مدیریت عدم‌قطعیت‌ها: انسان، موجودی پیچیده با رفتارهای منحصر‌به‌فرد است. به طور مثال ممکن است علائم دو فرد مبتلا به اسکیزوفرنی با یکدیگر کاملا متفاوت باشند؛ بنابراین تشخیص درست در روانپزشکی گامی بسیار مهم است.
  • صبوری: پزشکی که بتواند در برابر رفتارهای بیماران مثل پرخاش، ترس‌های شدید، اضطراب‎ها و ... صبور باشد، روانپزشک موفقی است.
  • درک گسترده از شرایط بیمار: علت بروز اختلالات روانپزشکی در اغلب موارد پیچیده و درهم‌تنیده است. بنابراین روانپزشک باید علاوه بر تسلط کامل بر جنبه‌های بیولوژیکی، جنبه‌های روان‌شناختی و اجتماعی بیمار را هم مدنظر قرار دهد.

کادر درمان حاضر در کلینیک پزشک اول دارای مهارت‌های عنوان‌شده و سابقه درخشان در درمان بیماران هستند. به همین دلیل با افتخار می‌توان مرکز درمانی پزشک اول را بهترین کلینیک روانپزشکی تهران دانست.

دریافت خدمات روانپزشکی و اعصاب و روان از کلینیک پزشک اول

برای دریافت خدمات کلینیک اعصاب و روان در تهران، کلینیک پزشک اول بهترین گزینه است. کافی است از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید تا دراسرع‌وقت نوبت ویزیت برایتان تعیین شود.

کلینیک پزشک اول شامل سه کلینیک مغز و اعصاب، کلینیک روانپزشکی و کلینیک روانشناسی است که بنا به تشخیص پزشک متخصص، می‌تواند با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از درمان‌ها به صورت ترکیبی، اختلالات خواب را تشخیص دهد و درمان کند.