بهترین روش های درمان زودانزالی در مردان

بعضی از مسائل همچون زودانزالی ، مشکلاتی است که مردان با آن مواجهه می‌شوند؛ اما از روی خجالت و شرم برای درمان آن‌ها اقدام نمی‌کنند. این مساله در درازمدت می‌تواند باعث آسیب‌های فراوانی شود؛ بنابراین، باید زودتر احساس شرم را کنار گذاشت و با افراد متخصص مشورت کرد؛ چون اجازه نمی‌دهد مساله بزرگ‌تر و باعث بروز مشکلاتی مانند ناراحتی شریک عاطفی و خراب شدن رابطه شود.

در این مقاله قرار است در مورد زود انزالی در مردان صحبت کنیم و بگوییم چه زمانی باید به نشانه‌ها توجه بیشتری کنید. از علت‌هایی هم صحبت می‌کنیم که باعث این مساله شده‌اند. همین‌طور، در ادامه از راه‌هایی می‌گوییم که برای درمان می‌توانید به آن مراجعه کنید؛ پس، حتماً این مطلب را تا انتهای آن دنبال کنید. با این کار، اگر شما یا شریکتان دچار این مساله شدید، با آگاهی می‌توانید در زمان مناسب برای درمان اقدام کنید.

انزال زودرس


جهت دریافت نوبت از مشاوره جنسی (سکس تراپیست) بر روی لینک کلیک کنید.


زود انزالی یا انزال زودرس چیست؟

زمانی‌که مایع منی (حاوی اسپرم و سایر آنزیم‌ها) مردان زودتر از زمان موردنظر از آلت تناسلی آن‌ها خارج شود، به آن زودانزالی گفته می‌شود. منظور از زودتر، ۱ تا ۳ دقیقه بعد از انجام عمل دخول است. در حالت عادی این مقدار حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. زمانی‌که مرد تحریک می‌شود، سیگنال‌هایی را به مغز و نخاع می‌فرستد که باعث می‌شود سطح هیجان او بالا برود. سپس، از مغز هم به اندام تناسلی پیامی ارسال می‌شود که باعث خروج منی می‌شود.

این اختلال در میان مردان شایع است و از هر ۳ نفر، یک نفر با این مساله درگیر است. البته لازم نیست که نگران شوید؛ چون درمان دارد و با آگاهی به‌موقع از آن و انجام اقدامات لازم، می‌توان جلوی این مساله را برای همیشه گرفت. از تکنیک‌های ورزشي، داروها و مشاوره کمک گرفته می‌شود تا انزال زودرس در مردان درمان شود.

علائم زود انزالی در مردان

نشانه اولیه‌ای که مردان باید به آن توجه کنند، مدت زمان انجام آن است. اگر عمل دخول شما در حدود 2 دقیقه و کمتر است، بهتر است که آن را نشانه زود انزالی بدانید. البته توجه داشته‌ باشید که رخ دادن هر چند وقت یک بار این ماجرا نشانه این مساله نیست و نباید نگران باشید؛ اما اگر همیشه دچار این موضوع می‌شوید، باید به متخصص مراجعه کنید تا با آزمایش‌ها مشخص شود موضوع از چه قرار است.

دلایل زودانزالی در مردان

علت‌هایی که باعث می‌شوند انزال زودرس در مردان شکل بگیرد، مختلف و پیچیده هستند؛ یعنی تنها یک گزینه نیست که به آن توجه کنید و با درمان آن، کاملاً از این مساله خلاص شوید. عوامل روانی و بیولوژیکی بسیاری در آن دخیل هستند.

علت زودانزالی در مردان مجرد

بعضی از شایع‌ترین علت‌ها که باعث ایجاد زودانزالی در مردان مجرد می‌شود را در ادامه برایتان نام می‌بریم و توضیح می‌دهیم.  

اولین تجربه رابطه جنسی

زمانی‌که فرد برای اولین بار قرار است رابطه جنسی داشته باشد، امکان رخ دادن این اتفاق وجود دارد. ترس و نگرانی از دلایلی هستند که سبب این مساله می‌شوند. در این شرایط، بهتر است آرام باشید. این کار را با کشیدن چند نفس عمیق انجام دهید. همین‌طور، شریکتان را از این مساله آگاه کنید تا او هم شما را درک کند و بهتر بتوانید با مسائل کنار بیایید.

سوء استفاده جنسی و تجاوز

گذشته روی حال اثر دارد. اگر فرد خاطرات تلخی از رابطه جنسی داشته ‌باشد، ممکن است که دچار زودانزالی شود. در این شرایط، بهتر است از متخصصان این حوزه، مشاوره بگیرید و از افراد متخصص بخواهید تا شما را راهنمایی کنند که چطور این نگرانی و ناراحتی را که برایتان به‌وجود آمده ‌است، کنار بگذارید و رابطه جنسی سالمی با شریکتان داشته ‌باشید.

عدم اعتماد به نفس

ممکن است مردی اعتماد به نفس کافی نداشته باشد که بخواهد رابطه را به پیش ببرد. این مساله ممکن است خودش را با انزال زودتر از موعد نشان دهد و باعث شود که رابطه به‌خوبی پیش نرود. در این شرایط، حتماً با خود و بدنتان آشنا شوید و در این‌باره با شریکتان صحبت کنید. آشنا شدن با واقعیت‌ها باعث می‌شود اعتماد به نفس مناسبی را به‌دست آورید.

داشتن احساس گناه

گاهی اوقات دچار فکر منفی می‌شوید و از این کار ترس دارید. فکر می‌کنید که در حال انجام کار اشتباهی هستید. کار درستی که در این لحظه باید انجام دهید این است که این فکرها را از خودتان دور کنید. اگر این مساله برایتان سخت است، حتماً دست به قلم شوید و احساساتتان و دلایل این فکر اشتباه را بنویسید تا احساس بهتری داشته باشید.

علاوه بر موارد بالا که از جمله دلایل روانی هستند که روی انزال زودرس در مردان اثر می‌گذارند، علت‌هایی هم هستند که از نوع بیولوژیکی و به بدن مردان مربوط است. در ادامه، از آن‌ها صحبت می‌کنیم و توضیحاتی درباره آن‌ها برایتان ارائه می‌کنیم.

سن

سن از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در انزال زودرس در مردان است. با زیاد شدن سن، مقدار هورمون‌های مردانه تستوسترون در افراد کم می‌شود. این مساله روی انزال زودهنگام مردان هم اثر می‌گذارد و در زمان کوتاهی به آن می‌رسند. این یک مساله طبیعی است؛ اما با اقدامی مانند درمان زودهنگام و فعالیت بدنی مناسب می‌توان روند آن را کند و آرام کرد.

سطوح هورمونی نامنظم

نام هورمون‌های مردانه پروژسترون و تستوسترون است. حضور آن‌ها باعث می‌شود که بدن به‌صورت طبیعی کار کند و مشکلی برایش رخ ندهد. این هورمون‌ها در بیضه‌های مردان تولید می‌شوند. زمانی‌که این موارد دچار اختلال شوند و به‌درستی تولید و استفاده نشوند، فرد دچار بیماری‌های مختلفی مانند زود انزالی می‌شود.

زود انزالی در مردان

سطوح مواد شیمیایی مغز نامنظم

مواد شیمیایی در مغز هستند که به سلول‌های عصبی آن کمک می‌کنند تا ارتباط بهتری با هم برقرار کنند. سروتونین و دوپامین دو مورد از این مواد شیمیایی هستند که به عملکردهای مختلف بدن کمک می‌کنند تا کارشان را به‌درستی انجام دهند. زمانی‌که این مواد دچار نامنظمی شوند، روی بخش‌های مختلف روان، اثر می‌گذارند که زودانزالی هم یکی از نتایج آن است.

تورم و عفونت پروستات یا مجاری ادراری

مشکل در پروستات و مجرای ادرار هم علت دیگری است که فرد را دچار زودانزالی می‌کند. در این شرایط، اول باید برای درمان این مساله مراجعه کرد و عفونتی را که ایجاد شده ‌است، درمان کرد و تورم و التهاب آن بخش را از بین برد. سپس، برای درمان انزال زودتر از موعد اقدام کرد.

صفات ارثی و ژنتیکی

گاهی اوقات ساختارهای ذهنی و بدنی فرد به‌گونه‌ای است که در زمان کوتاه دچار انزال می‌شود. درواقع، هیچ اختلالی در بدن نیست که باعث این مساله شود. بلکه تنها ساختار بدنی باعث این ماجرا شده‌اند. این ماجرا به معنای درمان‌ناپذیر بودن او نیست. تنها دلیل این موضوع هیچ توضیح خاصی ندارد.

راحت نبودن با شریک جنسی

احساس آرامش و راحتی که کنار شریک جنسی خود دارید هم روی زود انزالی اثر می‌گذارد. اگر با این فرد راحت و باشید، رابطه خوبی را تجربه می‌کنید و زودتر از موعد دچار انزال نمی‌شوید؛ اما اگر نگران باشید که او چه برخوردی با شما دارد و نتوانید شخصیت واقعی خودتان را نشان دهید، مساله آزاردهنده می‌شود و انزال در زمان کوتاهی اتفاق می‌افتد.

علت زودانزالی در مردان متاهل

تمام علت‌هایی که در بالا نام بردیم، در افراد مجرد و متاهل یکسان است و ازدواج باعث تفاوت میانشان نمی‌شود. انزال زودرس در مردان متاهل هم مانند مجردها است و هر یک از عوامل روانی و بیولوژیکی که در بالا نام بردیم، می‌تواند باعث بروز این مساله در میانشان شود. با کمی دقت و اختصاص زمان متوجه می‌شوید که کدام‌یک از آن‌ها دلیل این مساله است.

روش های تشخیص اختلال زودانزالی

همانطور که قبلا هم بیان کردیم، نشانه اصلی که بتوان از روی آن متوجه غیرطبیعی بودن انزال شد، زمان آن است. اگر افراد در تمام روابطی که دارند، در مدت کوتاه حدوداً 2 دقیقه‌ای به انزال می‌رسند، باید توجه داشته ‌باشند که اختلالی وجود دارد و بهتر است برای بررسی و درمان آن اقدام کنند.

پیامد ها و عوارض زودانزالی

زودانزالی مشکلی است که عوارضی هم به دنبال خودش دارد. شاید در کوتاه‌مدت متوجه آن نشوید و به‌راحتی با آن کنار بیایید؛ اما در درازمدت مساله فرق می‌کند و حساسیت‌هایی به وجود می‌آورد که شریک عاطفی آن‌ها را هم درگیر می‌کند. دو مورد از عوارض زودانزالی در مردان را در ادامه نام می‌بریم و برایتان توضیح می‌دهیم که دقیقاً منظورمان از آن‌ها چیست.

عوارض زودانزالی در روابط زناشویی

زمانی‌که مردان دچار زود انزالی می‌شوند، فقط آن‌ها نیستند که بار این مساله را به دوش می‌کشند. استرس و نگرانی به شریک رابطه آن‌ها هم کشیده می‌شود و در رابطه میانشان مشکلاتی به‌وجود می‌آید. طوری که ممکن است دیگر مانند سابق نباشند و ترجیح دهند که رابطه محدودتر و کمتری را تجربه کنند.

علاوه بر استرس و ناراحتی، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که افراد با انزال زودرس دچار آن می‌شوند، مشکلات مربوط به روابط گرم زناشویی و رابطه جنسی است. این مساله باعث می‌شود که این کار برای طرفین سخت‌تر شود؛ چون هر دو طرف در یک زمان مشخص به ارگاسم نمی‌رسند و انزال در واژن رخ نمی‌دهد؛ بنابراین، ممکن است حس ناخوشایندی در شریک عاطفی ایجاد شود و میل او برای انجام دوباره این اتفاق، از بین برود.

چه زمانی برای زودانزالی باید به پزشک مراجعه کرد؟

ممکن است متوجه شوید که رابطه جنسی شما و شریکتان دیگر آن گرمای سابق را ندارد. فکر کنید که رابطه شما به آخر رسیده‌ است و دیگر امیدی به بهبود نیست. در این شرایط ناامیدی را کنار بگذارید و به پزشک مراجعه کنید. البته درک می‌کنیم که این مساله ممکن است برای همه آسان نباشد؛ اما اگر بدانید که با انجام این کار چه لطفی در حق و شریکتان می‌کنید، هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهید.

برای این‌که بدانید این مساله چقدر آسان است، بهتر است با فرایند مراجعه به پزشک آشنا شوید. این آگاهی کمکتان می‌کند که این کار را راحت‌تر انجام دهید.  اولین مورد این است که فرد متخصص از شما سوالاتی می‌پرسد تا متوجه شوید وضعیت چطور است. این سوالات در رابطه با مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی شما است. سپس، از شما اجازه می‌گیرند و معاینه فیزیکی انجام می‌دهند تا متوجه شوند آیا تهدیدی وجود دارد یا خیر.

برای این‌که درمان درست‌تری را در نظر گرفت، متخصص آزمایش‌هایی برایتان می‌نویسد تا انجام دهید. این آزمایش‌ها حول محور زودانزالی و نعوظ شما هستند. هدف این است که بررسی کنند سطح هورمون‌های شما چطور است. سپس، درمان را شروع می‌کنند. اگر لازم بود، ممکن است شما را به اورولوژیست ارجاع دهند. همین‌طور، احتمال دارد به سلامت روان هم توجه و آن را هم بررسی کنند.

روش های درمان زودانزالی

اگرچه زودانزالی مساله‌ای مهم است که ممکن است بسیار آزاردهنده باشد؛ اما خبر خوب این است که این عارضه قابل درمان است و روش‌های مختلفی وجود دارد که جلوی آن را بگیرید. حرکات ورزشی، سالم‌ترین روشی است که با آن می‌توان جلوی انزال زودرس در مردان را گرفت. با انجام تمرین کگل مردانه بعد از مدت کوتاهی متوجه تغییرات بزرگی در خود می‌شوید. همین‌طور، توقف-شروع روشی است که کمکتان می‌کند. هر دو را در ادامه توضیح می‌دهیم.

تمرین کگل مردانه برای زودانزالی

برای انجام کگل باید عضلات لگن خود را احساس کنید. منظورمان عضلاتی است که برای تخلیه ادرار و مدفوع از آن استفاده می‌شود. به پشتتان دراز بکشید و برای مدت 3 ثانیه فکر کنید که در حال کنترل ادرار یا مدفوع خود هستید. سپس آن عضله را آزاد کنید و بعد از 3 ثانیه این کار را دوباره تکرار کنید. سعی کنید تا 10 بار این کار را انجام دهید. همین‌طور انجام چند باره این حرکت در طول روز بسیار کمک‌کننده است تا زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید.

تمرین کگل مردانه برای زودانزالی

تمرین توقف-شروع برای انزال زودرس

زمانی‌که در حال انجام رابطه جنسی هستید، قبل از این‌که به‌طور کامل به انزال برسید، تحریک کردن را متوقف کنید. برای چند دقیقه مکث کنید و سپس ادامه رابطه را به پیش ببرید. هنگام هر بار رابطه این کار را برای چند بار انجام دهید. بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شوید که مدت زمان انزال شما طولانی‌تر از سابق شده‌ است. البته حتماً این موضوع را با شریک خود درمیان بگذارید تا سوءتفاهم یا مشکلی برایتان پیش نیاید.

استفاده از کاندوم مخصوص زودانزالی

علاوه بر حرکات ورزشی، کاندوم‌ها هم گزینه دیگری هستید که به زود انزالی کمک می‌کنند. برای این هدف، باید کاندوم‌هایی را تهیه کنید که کاملاً مناسب باشد. این مدل‌ها باعث می‌شود که رسیدن به انزال کنترل شود و دیرتر به آن برسید. این مدل از کاندوم‌ها در ترکیب خود دارای مواد بی‌حس‌کننده‌ای مانند لیدوکائین هستند. همین‌طور، لاتکس آن‌ها نسبت به انواع دیگر ضخیم‌تر است و باعث می‌شود، زودانزالی در مردان تا حد زیادی کنترل شود.

درمان زود انزالی با دارو

داروهایی هم هستند که شما می‌توانید برای درمان زودانزالی از آن‌ها استفاده کنید. قرص‌، اسپری و ژل مدل‌های مختلفی هستند که می‌تواند در درمان به شما کمک کند. از آن‌جایی که ممکن است استفاده سرخود از این موارد باعث شود که نتیجه درستی از آن نگیرید، بهتر است که حتماً با پزشک و مشاوران متخصص این حوزه مشورت کنید تا تصمیم درستی برای انتخاب داروها بگیرید.

درمان انزال زودرس با آمپول

آمپول زدن هم یکی از راه‌هایی است که با آن می‌توانید زودانزالی را با آن درمان کنید. این راه درمانی حتماً باید همراه با تجویز پزشک باشد. روش کار به این شکل است که با تزریق مقداری ویتامین به بدن، این مساله درمان می‌شود. این روش نسبت به داروها مناسب‌تر است و عوارض جانبی ندارد؛ اما همانطور که اشاره کردیم باید دکتر تایید کند که از این روش درمانی استفاده کنید یا خیر؛ چون مقدار دوز مصرفی در هر فرد نسبت به دیگری متفاوت است.

درمان زودانزالی با تغذیه و رژیم غذایی مناسب

برای درمان زودانزالی بعضی از منابع غذایی کمک‌کننده هستند. سبک زندگی با غذاهای سالم و مفید به معالجه این مساله کمک می‌کند و تا حدود زیادی می‌تواند جلوی انزال زودرس را بگیرد. برای این منظور، باید از خوراکی‌هایی استفاده کنید که عضلات مردانه را تقویت کنند و هورمون‌های تستسترون را تحت تاثیر قرار دهند. چند مورد از مواد غذایی که به شما کمک می‌کنند به این هدف برسید، موارد زیر هستند:

موز

بروملین آنزیمی است که به میل جنسی مردانه کمک می‌کند و این مورد در موز به مقدار زیاد وجود دارد. این ماده کمک می‌کند تا اسپرم به مقدار زیادی تولید شود؛ بنابراین، شما می‌توانید این میوه خوشمزه را در رژیم غذایی خودتان بگنجانید تا به‌صورت طبیعی با زودانزالی مبارزه کنید.

آووکادو

افرادی که باید مقدار ویتامین خود را افزایش دهند، آووکادو سرشار از ویتامین‌های B ، C و K است. K ویتامینی است که به بیشتر شدن جریان خون کمک می‌کند. همین‌طور، این میوه استوایی سرشار از پروتئین و فیبر است که در کنار جریان خون بالا، باعث می‌شود که مقدار میل جنسی در مردان بیشتر شود.

اسفناج

اسفناج سبزی برگ پهنی است که در ترکیب خودش مقدار زیادی منیزیم دارد. منیزیم هم روی جریان خون اثر مثبت می‌گذارد و مقدار آن را در بدن بیشتر می‌کند. علاوه براین، این ماده خوراکی سبز رنگ کمک می‌کند تا بدن بتواند مقدار بیشتری تستسترون تولید کند.

رژیم غذایی درمان انزال زودرس

هویج

هویج هم از منابع غذایی است که به درمان انزال زودرس کمک می‌کند. این ماده غذایی سرشار از فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است که باعث می‌شوند بدن قوی‌تر از سابق باشد. این تقویت روی عضلات مردانه هم رخ می‌دهد و باعث می‌شود که این بخش بدن مردان هم بهتر از قبل خودش شود؛ بنابراین، خوردن هویج به‌صورت طبیعی جلوی زودانزالی را می‌گیرد.

گردو

گردو ماده‌ای مغذی است که شکلی شبیه مغز دارد؛ اما مزایایش به تمام بخش‌های بدن می‌رسد. این مغز خوشمزه روی انزال زودرس در مردان هم اثر دارد و باعث می‌شود جلوی آن گرفته ‌شود. همین‌طور، اگر گردو را به همراه عسل نوش جان کنید، باید نعوظ بیشتر می‌شود.

فلفل

فلفل ماده‌ای است که جریان خون در بدن را بیشتر می‌کند؛ پس، حتماً این ماده را در رژیم خود قرار دهید و از خوراک‌هایی بخورید که فلفل بیشتری دارند. این کار زودانزالی در مردان را با گشاد کردن رگ‌های خونی و افزایش گردش خون به تاخیر می‌اندازد. البته یادتان باشد که در خوردن این ماده تند، اغراق نکنید و اعتدال را رعایت کنید.

درمان انزال زودرس مردان در کلینیک پزشک اول

اعتماد، مساله مهمی برای درمان زودانزالی است. شخصی که دچار این مساله است، نمی‌تواند جلوی هرکسی این مساله را بازگو کند و از جزئیات آن صحبت کند. به همین خاطر، لازم است مراکز مورداعتمادی باشند که فرد به‌راحتی به آن مراجعه کند. کلینیک پزشک اول یکی از این موسسات است. افراد مشغول در این مجموعه، تمام تلاش خود را می‌کنند تا مراجعه‌کنندگان بتوانند هنگام درمان و چاره یافتن برای مسائل خود مانند زودانزالی حال خوبی داشته ‌باشند.

شما می‌توانید برای درمان زودانزالی در مردان با کلینیک روان شناسی و مشاوره در ارتباط باشید و با گرفتن مشاوره سکس تراپی جلسات درمان خود را شروع کنید. بنابراین، اگر متوجه وجود این مساله در خود شدید، حتماً با مشاوران پزشک اول در ارتباط باشید تا بتوانید زودتر درمان را شروع کنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد زودانزالی صحبت کردیم و از دلایل به‌وجود آمدن این مساله برایتان گفتیم. همین‌طور، خوراکی‌ها و ورزش‌هایی را معرفی کردیم که برای درمان این مساله می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر شما یا شریکتان دچار این مساله شده ‌است، از کنار این موضوع به‌آسانی نگذرید و برای درمان آن و معاینه حتماً اقدام کنید.

همچنین بخوانید
چه عواملی باعث بروز افسردگی فصلی می شود؟ برای اطلاع از علائم و بهترین راه های درمان افسردگی فصلی این مطلب را در سایت پزشک مغز بخوانید.
چه عواملی باعث بروز اختلال بدریخت انگاری می شود؟ برای اطلاع از علائم و بهترین روش های درمان اختلال خود زشت پنداری این مطلب را در سایت پزشک اول بخوانید.
چه عواملی باعث بروز اختلال شخصیت نمایشی می شود؟ برای اطلاع از علائم و بهترین روش های درمان اختلال شخصیت هیستریونیک این مطلب را در سایت پزشک اول بخوانید
چه عواملی باعث بروز اختلال اضطراب اجتماعی در فرد می شود؟ برای اطلاع از علائم و بهترین روش های درمان اختلال هراس اجتماعی این مطلب را در سایت پزشک اول بخوانید.
در این مقاله از سایت مغز و اعصاب پزشک اول شما را با اختلال دوقطبی (افسردگی شیدایی)، علت، علائم، تشخیص و درمان این بیماری آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
در این مقاله از سایت پزشک اول شما را با افسردگی، علت، علائم، تشخیص و درمان این بیماری آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: