دکتر متخصص اختلالات خواب

آیا نمی‌توانید به‌خوبی بخوابید؟ آیا هر شب بین 7 تا 9 ساعت می‌خوابید؛ ولی در طول روز احساس خستگی می‌کنید؟ خستگی در طول روز ممکن است نشانه اختلالات خواب مانند بی‌خوابی یا آپنه خواب باشد. دکتر اختلالات خواب می‌تواند مشکل شما را تشخیص دهد و به شما کمک کند بهتر بخوابید. در ادامه، شما را بیشتر با این پزشک متخصص، آشنا خواهیم کرد.

دکتر اختلالات خواب کیست؟

دکتر اختلالات خواب، پزشکی است که در تشخیص و درمان اختلالات خواب تخصص دارد. بیشتر متخصصان اختلالات خواب در زمینه پزشکی داخلی، روانپزشکی، اطفال یا مغز و اعصاب آموزش دیده‌اند. پزشک مغز و اعصاب، روانشناس، روانپزشک، پزشک اطفال و متخصص گوش، حلق و بینی می‌توانند اختلالات خواب شما را درمان کنند.

مرکز درمان اختلالات خواب

پزشک مغز و اعصاب و روانپزشک می‌توانند داروهایی را برای درمان اختلالات خواب شما تجویز کنند. روانشناسان خواب نیز روی مشکلات رفتاری و ذهنی که باعث مشکلات خواب شده‌اند، تمرکز می‌کنند. پزشک گوش، حلق و بینی نیز می‌تواند برخی از مشکلات خواب را درمان کند؛ برای مثال، این پزشک ممکن است عمل جراحی را برای درمان مشکلات ساختاری بینی، دهان و گلو که باعث خروپف و آپنه خواب شده‌اند، توصیه کند.

ویژگی‌های بهترین دکتر اختلالات خواب

بهترین دکتر اختلالات خواب باید مهارت و تجربه بالایی در درمان انواع اختلالات خواب با بهترین روش‌های درمانی داشته باشد. ویژگی مهم دیگر این است که باید مدرکی معتبر در این زمینه داشته باشد؛ زیرا، این مدرک نشانگر این است که دانش پزشک مورد نظر شما توسط افرادی معتبر تایید شده است. بهترین دکتر اختلالات خواب در تهران سعی می‌کند بیماری شما را با کم‌تهاجمی‌ترین روش‌ها درمان کند و عوارض جانبی این روش‌ها را به حداقل برساند. همچنین این پزشک همیشه به دنبال یادگیری آخرین روش‌های درمانی برای درمان اختلالات خواب است. او همیشه دلسوزانه با بیماران خود رفتار می‌کند و پاسخی کامل به تمام سؤالات آن‌ها را می‌دهد.

با دیدن چه علائمی به متخصص اختلالات خواب مراجعه کنیم؟

اگر علائم زیر را مشاهده می‌کنید، بهتر است به دکتر اختلالات خواب مراجعه کنید:

  • اگر هنگام خواب خروپف می‌کنید یا به‌سختی نفس می‌کشید.
  • اگر به‌سختی به خواب می‌روید یا چندین بار در طول شب بیدار می‌شوید.
  • در طول روز احساس خستگی می‌کنید، حتی اگر توانسته‌اید در شب به‌خوبی بخوابید.
  • به علت خستگی زیاد نمی‌توانید فعالیت‌های روزمره را انجام دهید.

پیش نیاز انجام تست خواب توسط دکتر متخصص اختلالات خواب

پزشک اختلالات خواب ممکن است تست خواب را برای تشخیص اختلالات خواب شما تجویز کند. اقدامات زیر را پیش از تست خواب انجام دهید:

  • درباره داروهای خود با پزشک صحبت کنید: پزشک، ممکن است توضیحاتی درباره تأثیرات داروها روی نتیجه تست خواب ارائه کند و به شما توصیه کند مصرف برخی از داروها را متوقف کنید. بدون مشورت با پزشکی که تست خواب را برای شما تجویز کرده است، مصرف داروی خاصی را متوقف نکنید. در برخی مواقع، پزشک ممکن است داروی جدیدی را قبل از تست خواب تجویز کند. او ممکن است داروهایی را برای بهتر خوابیدن افرادی که دچار بی‌خوابی هستند یا افرادی که نمی‌توانند در محیط ناآشنا بخوابند، تجویز کند.
  • از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید: قهوه، چای، شکلات و برخی از نوشابه‌های بدون الکل که دارای کافئین هستند، می‌توانند باعث بی‌خوابی یا اختلال در خواب شوند؛ بنابراین، از مصرف آن‌ها در روزی که تست خواب انجام خواهد شد، خودداری کنید. الکل نیز می‌تواند روی الگوهای خواب تأثیر بگذارد و مانع تشخیص دقیق شدت و نوع اختلال خواب شما شود.
  • کیفی از وسایل ضروری به کلینیک ببرید: وسایلی را که هنگام خواب در شب یا پس از بلند شدن در صبح استفاده می‌کنید، با خود به کلینیک ببرید؛ برای مثال، وسایلی مانند مسواک، خمیر دندان، نخ دندان، شلوار راحتی، کتاب، پاک‌کننده آرایش و داروها را در این کیف بگذارید. همچنین می‌توانید بالش خود را نیز به کلینیک خواب ببرید تا بتوانید بهتر بخوابید. اگر تست خواب برای فرزندتان تجویز شده است، بهتر است عروسک‌ها یا اسباب‌بازی‌های او را نیز درون کیف بگذارید.

کلینیک خواب

  • از چرت زدن خودداری کنید: در روزی که تست خواب شبانه انجام خواهد شد، چرت نزنید؛ زیرا، اگر پیش از تست خواب چرت بزنید، ممکن است خوابیدن در شب دشوار شود. گاهی تست خواب در روز هنگام چرت زدن انجام می‌شود. اگر تست خواب در روز انجام شد، طبق توصیه‌های فوق تخصص اختلالات خواب یا پزشکان کلینیک خواب عمل کنید.
  • از اسپری، روغن و ژل مو استفاده نکنید: در بیشتر تست‌های خواب، دیسک‌های فلزی کوچکی به نام الکترود به پوست سر، پلک‌ها و بخش‌های دیگر بدن چسبانده می‌شود. علاوه بر موارد ذکرشده، صورت خود را آرایش نکنید و از لوسیون استفاده نکنید؛ زیرا، این محصولات می‌توانند نحوه ثبت اندازه‌گیری‌ها توسط الکترودها را در طول خواب مختل کنند.

دکتر اختلالات خواب برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

متخصص اختلالات خواب به بیماران مبتلا به این اختلال، یا بیماری‌های مرتبط با خواب کمک می‌کند. او در اولین قدم برای کمک کردن به شما، مشکلات خواب شما مانند خواب بی‌قرار تا وقفه تنفسی در خواب (آپنه خواب) را بررسی می‌کند. دکتر اختلالات خواب ممکن است، تست خواب را تجویز کند. تست خواب یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص اختلالات خواب هر فردی در هر سنی حتی کودکان دوساله محسوب می‌شود. در این تست، شما یک شب را در کلینیک خواهید ماند و متخصصان کلینیک عادات، رفتارها و تنفس شما را در طول خواب بررسی خواهند کرد. این اطلاعات به پزشک کمک می‌کنند اختلال خواب شما را به‌درستی تشخیص دهد و بهترین روش درمانی یا ترکیبی از روش‌های درمانی را به شما توصیه کند.

بهترین متخصصان اختلالات خواب تهران در مرکز تخصصی اختلالات خواب پزشک اول

اگر به دنبال بهترین متخصص اختلالات خواب در تهران می‌گردید، خوشبختانه سه نوع تخصص پزشکی در این حوزه، در مرکز پزشک اول می‌توانند مشکلات خواب شما را تشخیص و درمان کنند:

  • روانشناس و روانپزشک: این متخصصان افکار و رفتارهای مرتبط با خواب را درمان می‌کنند. اختلالات خواب مانند بی‌خوابی، نارکولپسی و آپنه خواب باعث خواب‌آلودگی بیش از حد در طول روز می‌شوند و می‌توانند روی خلق‌وخو، اضطراب، افسردگی و میل جنسی تأثیر بگذارند؛ بنابراین، روانشناسان و روانپزشکان سؤالاتی درباره نحوه خوابیدن شما برای تشخیص اختلال خواب شما خواهند پرسید. آن‌ها ممکن است تست خواب را برای شما تجویز کنند یا شما را به پزشک مغز و اعصاب ارجاع دهند.
  • پزشک مغز و اعصاب: اختلالاتی مانند آپنه خواب مرکزی، نارکولپسی و بی‌خوابی ممکن است به مشکلات عصبی مربوط باشند. اگر فکر می‌کنید علائم شما به مشکلی عصبی مربوط است، بهتر است به پزشک مغز و اعصاب کلینک پزشک اول مراجعه کنید.

نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر اختلالات خواب در کلینیک پزشک اول

امکان نوبت‌دهی حضوری در کلینیک درمان اختلالات خواب پزشک اول، برای شما عزیزان فراهم شده است؛ ولی، اگر می‌خواهید در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید نوبتی اینترنتی برای ملاقات با پزشکان اختلالات خواب کلینیک پزشک اول بگیرید.

کلینیک پزشک اول یکی از بهترین کلینیک‌های خواب در تهران

اگر به دنبال بهترین کلینیک خواب در تهران می‌گردید، همانطور که گفتیم، کلینیک پزشک اول، یک مرکز درمان اختلالات خواب است که از متخصصانی با سال‌ها تجربه و دانش به همراه تجهیزاتی به‌روز و پیشرفته، برای انجام انواع تست خواب برای کمک به شما، استفاده می‌کند. دکتر اختلالات خواب در این کلینیک علائم شما را برای تشخیص اختلال خواب به‌دقت و با حوصله بسیار بررسی خواهد کرد و در طول درمان از شما حمایت خواهد کرد. همچنین پزشک تمام تلاش خود را برای برآورده کردن نیازهای شما خواهد کرد.

انجام تست خواب یا “پلی سومنوگرافی” در کلینیک پزشک اول

اگر به دنبال بهترین مرکز برای انجام تست خواب یا پلی سومنوگرافی هستید، می‌توانید به کلینیک پزشک اول مراجعه کنید. در تست خواب، شما یک شب را در کلینیک خواهید خوابید. عوامل مختلفی مانند حرکات چشم، فعالیت مغز و عضله، جریان هوا، سطح اکسیژن خون، موقعیت بدن، حرکات دست‌ها و پاها، خروپف و ضربان قلب در طول شب اندازه‌گیری خواهد شد و در تشخیص اختلال شما به دکتر اختلالات خواب کمک خواهند کرد.

کلینیک خواب در تهران

خدمات قابل ارائه توسط کلینیک پزشک اول در زمینه اختلال خواب

پزشکان کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول می‌توانند انواع اختلالات خواب را با به‌روزترین روش‌ها تشخیص، درمان و مدیریت کنند و کیفیت خواب و زندگی شما را بهبود ببخشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما با شماره‌های درج‌شده در سایت مرکز پزشک اول، تماس بگیرید یا از خدمات نوبت‌دهی آنلاین و حضوری ما استفاده کنید و به کلینیک مراجعه کنید. خوشحال می‌شویم سؤالات شما را بشنویم و اطلاعات بیشتری درباره خدماتی که ارائه می‌کنیم و اعتبار دکتر اختلالات خواب کلینیک به شما بدهیم.

سخن آخر

اگر علائمی مانند خروپف، خواب‌آلودگی یا خستگی در طول روز مشاهده می‌کنید، بهتر است به دکتر اختلالات خواب مراجعه کنید. پزشک ممکن است تست خواب را پس از ارزیابی اولیه برای تشخیص اختلال خواب شما ‌تجویز کند یا شما را به دکتر دیگری ارجاع دهد. زمانی که پزشک بتواند اختلال شما را تشخیص دهد، چندین روش درمانی را برای کمک به شما در بهتر خوابیدن توصیه خواهد کرد.

همچنین بخوانید
بهترین متخصصان ستون فقرات در کلینیک پزشک مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر ستون فقرات در تهران.
بهترین متخصصان آلزایمر در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر آلزایمر در تهران.
بهترین متخصصان تشنج در کلینیک پزشک مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر تشنج در تهران.
بهترین متخصصان صرع در کلینیک مغز و اعصاب پزشک اول مغز آماده خدمات رسانی به شما بیماران عزیز هستند. نوبت دهی آنلاین و حضوری دکتر صرع در تهران.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: